۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

سهم کشتی‌های کانتینربر مجهز به اسکرابر مشخص شد

سهم کشتی‌های کانتینربر مجهز به اسکرابر مشخص شد
پیش بینی می‌شود کشتی‌های کانتینربر مجهز به اسکرابر سهم ۱۱.۸ درصدی از کل ظرفیت ناوگان کشتی کانتینربر جهان را در اوایل ۲۰۲۰ به خود اختصاص دهند.
کد خبر: ۸۵۴۶۵
به گزارش گروه بین‌الملل مانا آلفالاینر نوشت: در تاریخ دهم ماه جاری تعداد کشتی‌های کانتینربر مجهز به اسکرابر به ۲۱۲ فروند با مجموع ظرفیت یک میلیون و ۷۹۰ هزار TEU رسید. علاوه بر این، نصب اسکرابر بر روی ۱۰۱ فروند دیگر درحال انجام شدن است.

لازم به ذکراست: برآورد می‌شود که کشتی‌های کانتینربر مجهز به اسکرابر سهم ۵.۹ درصدی از کل تعداد کشتی‌های کانتینری و سهم ۱۱.۸ درصدی ازکل ظرفیت ناوگان کشتی کانتینربر را در اوایل ۲۰۲۰ وقتی که قانون سوخت کم سولفوربه اجرا در بیاد، برعهده بگیرند. هم‌چنین پیش‌بینی می‌شود تعداد کشتی‌های کانتینری مجهز به اسکرابر که تا پایان ۲۰۲۲ تحویل داده می‌شوند، به یک هزار فروند با مجموع ظرفیت ۱۰ میلیون TEU برسد.

گفتنی است: الزامات قانون سوخت ۲۰۲۰ آیمو یک محرک اصلی برای رشد بازار چارتری در سال جاری میلادی بود، پیدا کردن کشتی‌های جایگزین جهت پُر کردن جای خالی کشتی‌هایی که به منظورمجهز شدن به اسکرابر از گردونه فعالیت خارج شدند، سبب گرم شدن تنور تقاضا در بازار شد، از طرفی کمبود تناژ به رونق بازار نرخ‌های کرایۀ حمل چارتری کمک کرد.

 این گزارش در ادامه نوشت: کشتیرانی CMA CGM فرانسه و شرکت نفت و گاز توتال دومین قرارداد عرضه گاز LNG را امضا کردند. به موجب این قرارداد شرکت توتال تقریباً ۲۷۰ هزار تن LNG را سالانه به مدت ۱۰ سال برای کشتیرانی CMA CGM فراهم خواهد کرد. این پروژه از سال ۲۰۲۱ کلید خواهد خورد.

کشتیرانی MSC سوئیس اعلام کرد که درحال استفاده از سوخت زیستی شناور‌های خود در بندر رتردام است.

شرکت "MAN Energy Solutions" سازندۀ انواع موتور‌ها برای صنعت دریایی مستقر در آلمان، کشتی سازی صنعتی دالیان چین و مؤسسه رده‌بندی لویدز‌رجیسترانگلیس همکاری مشترکی را روی پروژه استفاده از آمونیاک به عنوان سوخت بر روی یک کشتی کانتینربر مگامکس با ظرفیت ۲۳ هزار TEU آغاز کردند.

کشتی سازی Hudong–Zhonghua چین امتیاز طراحی کشتی کانتینربر با سوخت LNG  به ظرفیت ۲۵ هزار TEU را به مؤسسه رده بندی DNV GL نروژ داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار