۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
سخنان مدیرعامل سازمان بنادر به مناسبت هفته حمل و نقل:

زیرساخت‌های ریلی بنادر کشور بهبود و ارتقا یافته است / افزایش میزان کاپوتاژ از طریق دریا

زیرساخت‌های ریلی بنادر کشور بهبود و ارتقا یافته است / افزایش میزان کاپوتاژ از طریق دریا
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: افزایش میزان جابجایی داخلی کالا یا کاپوتاژ از طریق دریا، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که از سوی سازمان بنادر مدنظر قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۵۴۶۴
به گزارش مانا، محمد راستاد طی اظهاراتی به مناسبت هفته ملی حمل و نقل، تصریح کرد: تجارت داخلی و خارجی کشور بر پایه حمل و نقل استوار است و بیشترین سهم تجارت خارجی کشور از طریق دریا و به واسطه کشتیرانی انجام می شود.
وی یکی از اهداف مهم و راهبردی که باید توسط تمامی فعالان صنعت حمل و نقل کشور دنبال شود را افزایش بهره وری حمل و نقل دانست و افزود: تمامی شقوق حمل و نقل باید به گونه ای عمل کنند که در یک ساختار منسجم و هماهنگ منجر به ارتقا کیفیت و بهره وری صنعت حمل و نقل شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه باید سهم حمل و نقل از قیمت تمام شده کالا به حداقل ممکن برسد، خاطر نشان کرد: از جمله برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی که با همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران مدنظر قرار گرفته است، افزایش سهم حمل و نقل ریلی کالاهایی است که به بنادر کشور وارد یا از آن خارج می شوند.
راستاد ادامه داد: از جمله اقداماتی که در این زمینه انجام شده است بهبود و ارتقا زیرساخت های ریلی بنادر کشور است و با تعامل صورت گرفته با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و به واسطه برنامه های مدیریتی و نرم افزاری به گونه ای عمل خواهیم کرد که شاهد افزایش سهم حمل و نقل ریلی برای کالاهای وارد شده به بنادر یا خارج شده از آن ها باشیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به دیگر اقدامات راهبردی صورت گرفته از سوی این سازمان برای بهبود حمل و نقل دریایی اشاره کرد و تصریح کرد: افزایش میزان جابه‌جایی داخلی کالا یا کاپوتاژ از طریق دریا دیگر اقدام مهمی است که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است چراکه آثار مهمی که کاپوتاژ کالا یا کرانبری به دنبال دارد؛ کاهش میزان مصرف سوخت، بهبود وضعیت محیط زیست و نیز کاهش فشار بر سایر شقوق حمل و نقل به ویژه حمل و نقل جاده ای است و امیدواریم با هماهنگی دستگاه های مختلف سهم جابجایی کالا از طریق کاپوتاژ را افزایش دهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه اخیرا سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ساماندهی تردد کامیون ها به بنادر کشور را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: بندر شهیدرجایی به عنوان اولین بندر طی هفته گذشته کار خود را در این زمینه آغاز کرد و به مرور این طرح در سایر بنادر نیز اجرایی می شود که هدف اصلی آن، انضباط بخشی تردد کامیون ها به بنادر است.
راستاد با اشاره به اینکه اتکا به توان داخلی برای تامین مایحتاج حمل و نقل دریایی کشور از دیگر اقداماتی است که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است، عنوان کرد: خوشبختانه توانمندی شرکت های تولیدی و دانش بنیان داخلی به گونه ای است که نگرانی و دغدغه در زمینه تامین مایحتاج بخش حمل و نقل دریایی کشور با حضور سازندگان داخلی به حداقل رسیده است و در این زمینه توانسته ایم دستاوردهای چشمگیری را کسب کنیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان با بیان اینکه در سال جاری توانستیم ۱۵ دستگاه جرثقیل محوطه ای پایانه های کانتینری یا ترانس تینر را با استقاده از توان نخبگان و تولیدکنندگان داخلی به بهره برداری برسانیم، افزود: از جمله اقدامات مهم دیگری که در این زمینه در دستور کار قرار گرفته؛ تامین ناوگان دریایی سازمان بنادر و دریانوردی توسط سازندگان داخلی در قالب طرح تحول صنایع دریایی کشور است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تولید و بهره برداری از ناوگان عملیاتی بنادر کشور با تکیه بر توان داخلی باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار