۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

اثبات وجود فلزات سنگین بالاتر از حد معمول در خور موسی

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مطالعات انجام شده به منظور بررسی وضعیت آلودگی خور موسی در خلیج فارس، حاکی از وجود مقادیر برخی از پارامتر‌های آلودگی از جمله فلزات سنگین در آب‌های خورموسی بالاتر از حد معمول است.
کد خبر: ۸۵۴۶۱

اثبات وجود فلزات سنگین بالاتر از حد معمول در خور موسی

 

ضیاء‌الدین الماسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طی دو سال و نیم گذشته به منظور کنترل آلودگی‌های خورموسی مطالعات مربوط به زمین شناسی پزشکی از سوی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با هدایت اداره کل محیط زیست استان خوزستان با همکاری دانشگاه شیراز در منطقه انجام شده است.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: همچنین پس از انجام مطالعات، نمونه‌های آب، رسوب و بافت آبزیان منطقه خورموسی به آزمایشگاه معتبر بین‌المللی ارسال شده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: مطالعات مذکور نشان داد، مقادیر برخی از پارامترهای آلودگی از جمله فلزات سنگین در آب‌های خورموسی بالاتر از حد معمول است.

وی در ادامه گفته‌های خود به ریسک بالای آلودگی دریایی در خورموسی اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از اقدامات در راستای جلوگیری از آلودگی دریاهای کشور تدوین و اجرای طرح مدیریت محیط زیست در مناطق ویژۀ اقتصادی پتروشیمی از سوی سازمان حفاظت محیط زسیت است.

 مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: یکی از مناطق با ریسک بالای آلودگی دریایی، منطقه خور موسی و مجاورت منطقۀ ویژۀ اقتصادی پتروشیمی ماهشهر است.

مدیرکل دفتر بررسی آلودگی‌های دریایی سازمان محیط زیست اذعان داشت: به منظور بهبود کیفیت محیط زیست این منطقه، سازمان محیط زیست اقدام به تدوین و ابلاغ مقادیر کمی پارامترهای فیزیکوشیمیایی آب دریا به عنوان اهداف کیفیت آب دریا در این منطقه کرد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: این اهداف در تعامل با شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شرکت‌های فعال منطقه ابلاغ شده و مقرر است شرکت‌های مزبور، اقدام به تدوین و اجرای طرح مدیریت محیط زیست خود برای دستیابی به اهداف یاد شده کنند.

به گفتۀ‌ الماسی، همچنین با هماهنگی شرکت‌های صدور گواهینامه سیستم مدیریت محیط زیست ISO 14001 طرح‌های مزبور به طور مستمر مورد ممیزی قرار می گیرند.

وی با اشاره به تلاش برای بهبود کیفیت محیط زیست خورموسی، اذعان داشت: شرکت‌های پتروشیمی فعال در بندر ماهشهر باید با همکاری یکدیگر طرح مدیریت محیط زیست خور‌ موسی را تا رسیدن به کیفیت مطلوب ادامه دهند.

الماسی متذکر شد: همچنین شرکت‌های گواهی دهنده ایزو برای شرکت‌های پتروشیمی نیز نهایت مشارکت را برای صحه گذاری به عملکرد شرکت‌های پتروشیمی در طرح مدیریت محیط زیست خور موسی با سازمان حفاظت محیط زیست انجام خواهند داد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، عنوان کرد: استاندارد یا استاندارد نبودن میزان آلایندگی خروجی شرکت های پتروشیمی فعال در بندر ماهشهر در راستای مدیریت محیط زیست خور موسی به عزم منطقه ای نیازمند است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار