۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

رونق صید و صیادی در هندیجان با تخصیص سهمیه سوخت

فرماندار هندیجان از رونق دوباره صید و صیادی در این بندر در پی اعلام تخصیص سوخت برای قایق‌های صیادی خبر داد و پیش بینی کرد قیمت آبزیان دریایی روندی کاهش به خود بگیرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۴۵۵

رونق صید و صیادی در هندیجان با تخصیص سهمیه سوخت

علی بویری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به فراخوان صیادان منطقه برای برای اختصاص سهمیه سوخت قایق‌های صیادی اظهار داشت: صدور حواله سوخت برای صیادان در صورتی انجام می‌شود که متقاضیان در سامانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ثبت نام کنند.

وی گفت: با پیگیری انجام شده مقرر شد به مناطقی که دارای صنعت صیادی هستند سهمیه سوخت ویژه‌ای نیز اختصاص داده شود.

بویری، بندر هندیجان را از جمله این شهرستان‌ها معرفی کرد و گفت: دریافت سهمیه ویژه سوخت شناور‌ها برای صیادان هندیجان منوط به ثبت نام و ارائه مدارک خواسته شده در سامانه  tejaratasan.niopdc.ir است.

فرماندار هندیجان ابراز امیدواری کرد با توجه به برنامه‌ریزی وزارت کشورو شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران در روز‌های آینده مشکل سوخت قایق‌های صیادی برطرف شود.

وی با بیان اینکه هندیجان بیش از ۳۸۵ شناوردارای مجوز و ۶۰۰ شناور فاقد مجوز در حال فعالیت است افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد موضوع تعیین سهمیه بنزین برای قایق‌های صیادی در فصل صید، از سوی کارگروه مربوطه به هیئت وزیران ارائه شده که به محض تصویب نهایی، جزئیات آن منتشر خواهد شد.

گفته می‌شود سهمیه ماهانه هر قایق صیادی ۴۰۰ لیتر است.

پیش از این صیادان خوزستانی از عدم تخصیص سهمیه بنزین انتقاد کرده و خواستار اختصاص سهمیه سوخت شده بودند.

بیش از سه هزار فروند شناور و قایق صیادی در ناوگان صید و صیادی خوزستان فعال بوده و سالانه حدود ۴۵ هزار تن ماهی و میگو صید می‌کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار