۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

از سرگیری فعالیت بازارچه تجاری منطقه آزاد اروند

بازارچه تجاری منطقه آزاد اروند در شهر بندری خرمشهر فعالیت خود را از سرگرفت تا هزاران گردشگر بتوانند از جذابیت های اقتصادی این منطقه استفاده کنند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۴۵۳

مدیر بازارچه تجاری منطقه آزاد اروند با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: به منظورساماندهی این بازارچه ، معروف به "کنزالمال" ، کار بازسازی و جداسازی غرفه‌های آسیب‌دیده ناشی از آتش سوزی اخیرآغاز شد.

محمدحلیم دریس شمار غرفه‌های بازارچه تجاری منطقه آزاد اروند را ۲۵۰ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۷۶ غرفه در آتش سوخت که خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی در پی نداشت اما حدود ۴۰۰ نفر کار خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه برآورد خسارت تاکنون تکمیل نشده ادامه داد: با حمایت شورای تامین و شرکت‌های بیمه‌ ،برخی از صاحبان غرفه‌ها حق بیمه آتش‌سوزی کالا را دریافت و برخی دیگر منتظر پرداخت خسارت‌ از سوی بیمه هستند.

وی ادامه داد: به منظور حمایت از بازاریان با هماهنگی شورای تامین خرمشهر، ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک غرفه داران تسریع و همکاری‌ شد.

دریس گفت: بازار تجاری اروند از عمده بازارهای منطقه آزاد اروند و مورد توجه مسافران و گردشگران است و امیدواریم بخش آسیب‌دیده این بازار به زودی بازسازی و مجدد فعال شود.

مجتمع تجاری منطقه آزاد اروند واقع در جاده آبادان - خرمشهر اوایل ماه جاری به علت اتصال برق دچار آتش سوزی گسترده شد.

این بازار دارای ۲۵۰ واحد تجاری است که انواع کالا اعم از پوشاک، لوازم بهداشتی، برقی و الکترونیکی در آن عرضه می شود.

در جریان این آتش سوزی سه انبار کالا و ۷۶ غرفه این بازار طعمه حریق شد که با سرعت عمل ماموران آتش نشانی از سرایت آتش به دیگر بخش های آن جلوگیری به عمل آمد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار