۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

امنیت آب‌های سرزمینی خط قرمز نیروی دریایی

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر گفت: امنیت آب‌های سرزمینی خط قرمز نیروی دریایی است و هر نیروی خارجی یا فرامنطقه‌ای که بخواهد به این آب‌ها تعرض کند بازگشتی نخواهد داشت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۴۵۰
امنیت آب‌های سرزمینی خط قرمز نیروی دریایی
به گزارش خبرنگار مانا، امیر دریادارمصطفی درخوران در جمع پرسنل نیروی دریایی پایگاه دریایی خرمشهر افزود: با وحدت و اقتدار کامل از مرز‌های دریایی کشور حفاظت و پاسداری می‌کنیم و حضورغیرقانونی هیچ نیروی خارجی متجاوز را نمی‌پذیریم.

وی اظهارداشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تا پنج هزار کیلومتر دورتر از مرز‌های سرزمینی امنیت را برای شناور‌های کشور تأمین کرده است و این افتخاری ماندگار برای نیروی دریایی است.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش در کنار تامین امنیت شناور‌های خودی به شناور‌های کشور‌های دیگر نیز که درخواست کمک کنند یاری‌رسانی می‌کند.

امیر دریادار درخوران گفت: با اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، خطوط دریایی کشور امن‌ترین خطوط دریایی در جهان هستند.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر در ادامه به توقیف شناور متخلف انگلیسی Stena Impero تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی در سال‌های گذشته اشاره کرد و بیان داشت: این اقدام شجاعانه نیرو‌های مسلح در سایۀ ترس نیرو‌های انگلیس انجام شد.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر در ادامه افزود: نیروی دریایی با اقتدار و بهره‌گیری از تجهیزات بومی مطابق با استاندارد‌های جهانی هرگونه تعرضی به آب‌های سرزمینی را به گورستانی برای متجاوزان تبدیل خواهد کرد.

وی در ادامه بر آمادگی نیروی دریایی و افزایش سطح آمادگی دفاعی و بازدارندگی تأکید کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار