۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

صید بیش از ۶ هزار تن ماهی کیلکا در آب‌های مازندران/ صید ماهیان استخوانی مازندران به ۸۲۵ تن رسید

مدیر کل اداره شیلات استان مازندران، گفت: صید ماهیان کیلکا در آب‌های استان مازندران به شش هزار و ۲۷۶ تن رسیده است.
کد خبر: ۸۵۴۳۷
صید بیش از ۶ هزار تن ماهی کیلکا در آب‌های مازندران/ صید ماهیان استخوانی مازندران به ۸۲۵ تن رسید
 
ولی الله محمد زاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: صید ماهیان کیلکا در آب‌های استان مازندران طی سال جاری با ۴۴ فروند شناور صیادی کیلکا‌گیر آغاز شده است.

مدیر کل اداره شیلات استان مازندران با اشاره به اینکه شناور‌های کیلکاگیر در دو بندر صیادی امیرآباد و بابلسر فعالیت دارند، اذعان داشت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده صید کیلکای امسال به شش هزار و ۲۷۶ تُن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان صید نسبت به مدت مشابه فصل قبل ۱۱ درصد رشد داشته است افزود: سرانه صید هر شناور در این مدت بیش از ۱۴۶ تن بوده است.

این مقام مسئول در استان مازندران، خاطرنشان ساخت: ضمن اینکه ارزش اقتصادی ماهیان کیلکای صید شده حدود ۲۶ میلیارد تومان اعلام شده است.

به گفته مدیر کل اداره شیلات استان مازندران، گونه‌های کیلکای صید شده در آب‌های استان مازندران طی سال جاری شامل گونه‌های کیلکای معمولی به میزان ۹۷ درصد، آنچوی دو درصد و گونه چشم درشت یک درصد بوده است.

وی در ادامه گفته‌های خود میزان صید ماهیان استخوانی در آب‌های استان مازندران را از ابتدای فصل صید تا نیمه آذر ماه، ۸۲۵ تن اعلام کرد و گفت: این آمار صید نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳ درصدی را به همراه داشته است.

مدیر کل اداره شیلات استان مازندران، ارزش اقتصادی ماهیان صید شده را ۳۷ میلیارد تومان اعلام کرد و اذعان داشت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول در استان مازندران، بیان داشت: همچنین سرانۀ صید هر شرکت تعاونی پره ۱۵.۵ تن است که این میزان رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ترکیب گونه‌ای ماهیان صید شده را شامل کپور به میزان ۴۲ درصد، کفال ۳۶ درصد و سفید ۲۲ درصد اعلام و اظهار امیدواری کرد: میزان صید ماهیان استخوانی تا پایان فصل صید در فرودین ماه سال آینده با افزایش همراه باشد.

محمدزاده تأکید کرد: در مدت زمان صید ماهیان استخوانی در سال جاری تا کنون تعداد حدود دو هزار ۵۰۰ قطعه بچه ماهی خاویاری که در زمان صید گرفتار تور صیادان شده بودند توسط آن‌ها به منظورتکمیل فرایند رشد و نیز رعایت قوانین و مقررات صید مجدداً به دریا رهاسازی شده‌اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار