۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

ترانزیت ۱۰۶ هزار خودرو از بندرلنگه به آسیای میانه

ترانزیت ۱۰۶ هزار خودرو از بندرلنگه به آسیای میانه
۱۰۶ هزار و ۵۷۹ دستگاه خودرو از ابتدای سال‌جاری تاکنون از بندرلنگه به کشور‌های آسیای میانه ترانزیت شد که در همسنجی با پارسال سه درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۴۳۳
به گزارش مانا به نقل از ایرنا، مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: هر دستگاه خودروی ترانزیتی ۲۳۰ دلار برای اقتصاد ایران ارزآوری به دنبال دارد.
قاسم عسکری درهمین زمینه افزود: بندرلنگه چهار‌ راه امنی برای ترابری دریایی و زمینی ترانزیت خودرو به کشور‌های آسیای میانه است که توانسته در این بخش از عملیات حمل و نقلی در سطح بنادر ایران رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.
وی بیان داشت: استفاده از توان فنی ۲۲ شرکت کارگزار ترانزیتی و بهره گیری از موقعیت راهبردی و ایجاد زیر ساخت‌ها و روساخت‌های لازم در بندرلنگه، بستر مناسبی را فراهم کرده تا به ازای هر سرمایه گذاری، بیش از ۲۰ تا ۲۵ خانوار از سفره ترانزیت بهره مند شوند.
مدیر بندرلنگه اظهار داشت: این بندر به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران، دارای نزدیک‌ترین مرز دریایی به کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس و به لحاظ ترانزیت خارجی خودرو نیز یکی از بنادر مهم کشور است.
عسکری ادامه داد: این جایگاه راهبردی بندرلنگه می‌تواند زمینه‌ساز رونق ترانزیت سایر کالا‌ها از جمله موادغذایی نیز شود.
وی تفکیک اسکله تخلیه وبارگیری خودرو از دیگر کالاها، حذف زمان انتظار شناور‌های ترانزیتی، ارائه خدمات شبانه روزی عملیات‌های دریایی و بندری، افزایش پسکرانه ها، کاهش تشریفات اداری و بهره برداری از سکوی ویژه بارگیری خودرو را عامل اصلی رونق فعالیت‌های ترانزیتی در بندرلنگه عنوان کرد.
عسکری خاطرنشان کرد: بهره گیری بندرلنگه از نیروی انسانی جوان، متخصص و کارآمد باعث شده تا به منظور برآورده کردن تقاضای مشتریان و ذی‌نفعان بندری از امکانات، تجهیزات، تأسیسات، اراضی و تجهیزات بندری،انبارها، تمامی زیربنا‌ها و زیر ساخت‌ها و روساخت‌های موجود، استفاده بهینه صورت گیرد.
بندر لنگه به عنوان اصلی‌ترین بندر‌های فعال در غرب هرمزگان، علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ (حمل کالا بین بندر‌های داخلی) را نیز پشتیبانی می‌کند.
شهرستان بندرلنگه بعد از بندرشهید رجایی و باهنر سومین بندر تجاری با پیشینه تاریخی بالا در ۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار