۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت:

با تخصیص یارانه خط مسافری چابهار – مسقط راه‌اندازی می‌شود

با تخصیص یارانه خط مسافری چابهار – مسقط  راه‌اندازی می‌شود
به زودی و با اختصاص یارانه خط مسافری بندر شهید کلانتری چابهار به مسقط بار دیگر احیا و راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۲۹
به گزارش خبرنگار مانا از بندر چابهار سید حسن ابراهیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  با لایروبی ۱۵.۸ میلیون مترمکعب، آبخور بندر شهید بهشتی به ۱۶.۵ متر رسیده است اظهار کرد: هم اکنون هیچ محدودیتی برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگ نداریم.

وی با تأکید بر اینکه با لایروبی صورت گرفته ۲۰۳ هکتار زمین از دریا استحصال شده است گفت: فاز ۱ بندر شهید بهشتی به بهره برداری کامل رسیده است و قسمت اعظمی از تجهیزات نصب شده و تنها بخش کوچکی باقی مانده که آن هم به زودی نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اتمام طرح توسعه بندر شهید بهشتی این بندر به بندر شهید کلانتری متصل خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های بندر شهید کلانتری اظهار داشت: به زودی و با پیگیری‌های صورت گرفته خط مسافری بندر شهید کلانتری نیز بار دیگر احیا و راه اندازی می‌شود.

ابراهیمی در این باره تأکید کرد: با توجه به اینکه خط مسافری چابهار – مسقط پیش از این برای کشتیرانی چندان اقتصادی نبود، مقرر شده است برای این خط مسافری یارانه تخصیص داده شود که هم اکنون مذاکراتی در این زمینه با یکی از خطوط مسافری در حال انجام است.

معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان زمان آغاز به کار این خط مسافری را اواخر دی ماه یا اوایل بهمن ماه پیش بینی کرد و گفت: این  خط مسافران را از بندر شهید کلانتری چابهار به بندر مسقط عمان جابه جا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خدمات حوزه مسافری بندر چابهار به احیای این خط کشتیرانی محدود نمی‌شود گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته  خدمات تفریحی و گردشگری و تردد بین بنادر داخلی و جزایر نیز در دستور کار است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع سوخت شناور‌های کوچک و صیادی اشاره داشته و دراین‌باره خاطرنشان کرد: با مذاکرات و همکاری‌های صورت  گرفته از سوی سازمان بنادر و دستگاه‌های ذی‌ربط کمیته‌ای در این رابطه تشکیل شده است که امیدواریم نتیجه آن رفع مشکل سوخت این شناور‌ها باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار