۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

استاندارد پهپاد‌های دریایی تایید شد

استاندارد پهپاد‌های دریایی تایید شد
سازمان بین المللی استانداردسازی برای اولین بار استاندارد پهپاد‌های بدون سرنشین که در حمل و نقل دریایی کاربرد زیادی دارد را تصویب کرد. قرار است از این پهپاد‌ها برای کنترل سوخت کشتی‌ها استفاده شود.
کد خبر: ۸۵۴۱۱
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سازمان بین‌المللی استانداردسازی اعلام کرد پس از یک سال بررسی، تحقیق و مشاوره با دانشگاهیان و مشاغل دریایی و مردم استاندارد‌های جدیدی بر اساس پروتکل‌های بین‌المللی برای پهپاد‌ها تدوین شد که در آن‌ها کیفیت و ایمنی و امنیت به عنوان سرفصل برنامه‌های استاندارد مورد توجه قرار گرفته است.

"Robert Garbett" مشاور گروه کاری ISO که مسئولیت تدوین استاندارد‌های عملیاتی پهپاد‌ها را بر عهده دارد در این زمینه گفت: از آنجایی‌که پهپاد‌ها در حمل و نقل دریایی به منظور ارسال قطعات، کنترل سوخت کم سولفور و سایر نیاز‌ها از ساحل به کشتی‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت به همین جهت تدوین این استاندارد‌ها اعتماد به‌نفس جدیدی  را در بین سرمایه‌گذاران برای گرایش به تولید  این نوع فنّاوری به وجود خواهد آورد.

وی گفت: علاوه بر تدوین استاندارد برای پهپاد‌ها قوانین و چارچوب مشخصی  برای فعالیت اپراتور‌های پهپاد‌ها در نظر گرفته‌ایم.

امروزه کاربرد پهپاد‌ها به گونه‌ای است که در کلیۀ مراکز اقتصادی، حمل ونقل، محیط زیست و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد  و خوشبختانه زیر‌ساخت لازم برای تولید آن‌ها در اکثر کشور‌ها فراهم است.

وی با اشاره به اینکه پهپاد‌ها تحول شایان توجهی در بخش حمل و نقل بوجود آورده‌اند یادآور شد بر اساس برآورد موسسه  Goldman Sachs بازار جهانی و هواپیما‌های بدون سرنشین که در سال ۲۰۱۸، چهار میلیارد دلار بود در حال حاضر به ۴۰ میلیارد دلار رسید و قرار است در پنج سال آینده به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار