۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
در کیش برگزار می‌شود؛

فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری کشورهای عضو اکو

فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری کشورهای عضو اکو
جزیره کیش در سمپوزیوم سرمایه‌گذاری گردشگری میزبان مسئولین و سرمایه‌گذاران ۱۰ کشور خارجی و مناطق آزاد و استان‌های کشور خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۴۰۶
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های جزیره کیش را برگزاری ایونت‌ها، در کنار بحث برندینگ دانست و گفت، گردهمایی‌های اینچنین به ایجاد حوزه‌های مختلف گردشگری کمک می‌کند.
مجید ملانوروزی،  با اشاره به خلاء نمایشگاه‌ها و سمپوزیوم‌های گردشگری ابراز امیدواری کرد، این گردهمایی به توسعه صنعت گردشگری و گسترش میراث ملموس و غیرملموس در منطقه بیانجامد.
وی افزود، این فعالیت‌ها در حوزه گردشگری سلامت و ایجاد پرواز مستقیم افغانستان، شروع شده و با فعالیت‌های گردشگری ادامه خواهد یافت.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان منطقه آزاد کیش و اکو در اردیبهشت ماه گفت، سیاست کلی سازمان در برون‌سپاری پروژه‌های اینچنین؛ و دریافت نتایج بهتر در نتیجه عدم وابستگی به دموکراسی‌های معمول است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاهی دکوپاژ و مجری این سمپوزیوم اظهار داشت: شرکت دکوپاژ اولین‌بار در سال۹۵ نسخه ایرانی اولین نمایشگاه دنیا در حوزه گردشگری را که در فرانسه برگزار می‌شود با نزدیک شدن به استاندار‌های لازم برگزار کرد و ادامه داد، این گردهمایی تخصصی صنفی با حضور مدعوین سه سازمان اکو، گردشگری و میراث‌فرهنگی برگزار خواهد شد و بعد نشست‌های پاویونی و بدون استفاده از سازه، با حضور مهمانان اکو، سفیران، مدیران کل استان‌ها در میراث فرهنگی و سرمایه‌گذاران آنها، و سرمایه‌گذاران کیش به محتواسازی، تعامل‌گرایی و مبادله افکار خواهند پرداخت.
 علی رجب‌زاده، تصریح کرد: درآمد گردشگری، آن هم در زمان تحریم که درآمد نفتی کاهش یافته، بسیار حائز اهمیت می‌نماید و می‌تواند با جذب گردشگر خارجی، جایگزین خوبی باشد.
وی افزود، اهمیت گردشگری سلامت بر کسی پوشیده نیست و در سازمان‌هایی که ایران در آن عضویت دارد، اکو از مهم‌ترین هاست و به علت وجود دفتر در تهران، باعث افزایش حجم همکاری‌ها می‌شود.

رجب‌زاده در مورد زمان و چگونگی برگزاری سمپوزیوم گفت: این سمپوزیوم تاریخ بیست و بیست‌و یکم آذر ماه در سالن خلیج‌فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش، ساعت ۱۶ افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: سالن‌های جنبی نیز با موضوع پنل‌های تخصصی در هر گروه و با تولیت سازمان‌های مجزا میزبان سرمایه‌گذاران خواهند بود.
رجب‌زاده ضمن اشاره به این‌که انجمن سرمایه‌گذاران افغان در ایران تنها در سال گذشته هفت هتل پنج‌ستاره را در مشهد احداث کردند؛ گفت: اهمیت سرمایه‌گذار خارجی بسیار قابل‌توجه است، اما باید در سوق دادن سرمایه‌گذاری در مسیر درست، وقت داشت و این مورد تنها از ما که مجری رویداد و ارائه‌دهنده پلتفرم هستیم، بر نمی‌آید.

وی تاکید کرد، بسته‌های سرمایه‌گذاری گردشگری هر کدام از مناطق آزاد کشور و استان‌ها، در این سمپوزیوم ارائه و بررسی می‌شوند.
ملانوروزی در خصوص برنامه‌های جزیره کیش در این سمپوزیوم گفت: هم در حوزه سرمایه‌گذاری و هم گردشگری فرصت‌های خود را دارد.

وی اعلام کرد: قزاقستان، پرواز آلماتیگرگانکیش با همکاری کیش‌ایر و قزاقستان‌ایر در حال راه‌اندازی است.

وی بر اهمیت بخش خصوصی در اجرایی شدن طرح‌های سرمایه‌گذاری خصوصا پرواز‌های بین‌المللی تأکید کرد و گفت: بانک ملت قرارداد ۶۰۰۰ مسافر را با اربیل منعقد کرده است. هیچ‌کدام از ۱۰ کشور خارجی عضو اکو، عدم‌حضور اعلام نکرده‌اند و احتمالاً همه آن‌ها شرکت خواهند داشت.

اکوتوریسم دریایی و بحث تشویق سرمایه‌گذاری با مدیریت اتاق بازرگانی ایران از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار