۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
رئیس گروه پرورش ماهیان دریایی شیلات هرمزگان :

هرمزگان قطب طلایی پرورش ماهی در قفس

هرمزگان قطب طلایی پرورش ماهی در قفس
رئیس گروه پرورش ماهیان دریایی شیلات هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان هرمزگان در حوزه پرورش ماهی در دریا از هرمزگان به عنوان قطب طلایی پرورش ماهی در دریا یاد کرد.
کد خبر: ۸۵۳۹۸
به گزارش مانا به نقل از برنا؛ ایرج قایینی محدودیت منابع آبی در آب‌های داخلی، کاهش صید برخی از گونه‌های دریایی در جهان، روند صعودی تولیدات آبزی پروری و...را از عوامل مهم در حرکت به سوی پرورش ماهی در دریا خواند.

وی افزود: خوشبختانه شیلات هرمزگان در عرصه‌ی پرورش ماهی در دریا توانسته گام‌های خوبی را بردارد به طوری که در حال حاضر در جنوب کشور این استان پیشتاز تولید ماهی در دریا است.

قایینی با اشاره به اینکه استان هرمزگان توانسته با کشور‌های پیشرو این صنعت همگام عمل کند گفت: ظرفیت بالای تولید به علت وسعت دریاها، عدم نیاز به هوادهی، کاهش هزینه‌های تامین و نگهداری، شرایط مناسب پرورشی، وجود گونه‌های مناسب که طیف وسیعی از غذای مردم را تشکیل می‌دهند را از اهم علل موفقیت این استان در این زمینه خواند.

رئیس گروه پرورش ماهیان دریایی شیلات هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۳ هزار و ۲۰۰ تُن ظرفیت پرورش ماهی در دریای استان است گفت: تا کنون با همت و پیگیری‌های شیلات هرمزگان در جذب سرمایه گذار برای بالغ بر ۷۴ هزار و ۱۰۰ تُن از این میزان مجوز صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز با توجه به اهمیت حفظ ذخائر طبیعی آبزیان دریایی یکی از برنامه‌های اولویت دار این طرح مشارکت تعاونی‌های صیادی در اجرای آن می‌باشد گفت: این مهم  می‌تواند علاوه بر اشتغال جامعه صیادی در آبزی پروری موجبات کاهش برداشت از ذخیره گاه‌های طبیعی آبزیان را به دنبال داشته باشد که نقش بسیار مؤثر و مهمی در حفظ ذخائر آبزیان برای نسل آینده خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار