۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بندر چابهار اعلام کرد:

لزوم راه اندازی مسافرت‌های دریایی بین بندر چابهار با بنادر داخلی و خارجی

لزوم راه اندازی مسافرت‌های دریایی بین بندر چابهار با بنادر داخلی و خارجی
وزیر راه و شهرسازی گفت: صنعت لنج سازی در سیستان و بلوچستان باید زنده بماند و نسل به نسل توسعه پیدا کند.
کد خبر: ۸۵۳۹۷
به گزارش مانا، محمد اسلامی در جریان بازدید از بندر چابهار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارخانه‌های لنج سازی جزء میراث تاریخی ماست که نباید اجازه دهیم تعطیل شود و باید از این صنعت در راستای رونق تولید داخلی حمایت کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در بندر چابهار و وجود مدرن‌ترین ترمینال مسافری دریایی کشور با برخورداری از به روز‌ترین تجهیزات در این بندر باید فرصت مسافرت‌های دریایی برای مردم فراهم شود تا بین این بندر با بنادر مسقط و کراچی و سایر بنادر جنوبی و شمالی خلیج فارس شاهد مسافرت دریایی باشیم.
مقام عالی وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: با توجه به این‌که مردم سیستان و بلوچستان دریا‌دل و دریانورد هستند انتظار می‌رود مشاغل دریایی در این خطه افزون شود و رونق پیدا کند و در کنار آن مسافرت دریایی نیز توسعه یابد.
اسلامی گفت: برای پروژه‌های نیمه تمام استان با توجه به نوع پروژه منابع استانی و ملی تعریف شده، این پروژ‌ه‌ها شناسایی و اولویت‌ها استخراج شده است که در برنامه سال ۹۹ برای آن اولویت قائل شده‌ایم.
وی با بیان این‌که احداث باند دوم در بخش‌هایی از جاده‌های استان که بحرانی و حادثه خیز است، سرعت پیدا می‌کند که موجب کاهش تلفات ناشی از تصادفات خواهد شد اظهار کرد: اولویت دوم با نقاطی است که بار ترافیکی آن بیشتر از ظرفیت جاده است که در سال ۹۹ در سیستان و بلوچستان به این پروژه‌ها نیز اهمیت می‌دهیم، تعدادی از این طرح‌ها در سال آینده تکمیل می‌شود و با بهره برداری از آن وضعیت رفت و آمد در استان به آرامش خواهد رسید.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، با استطاعت بودجه که هر سال آن را توسعه می‌دهیم کریدور‌های اصلی شمال – جنوب و شرقی - غربی چهار بانده خواهد شد تا متناسب با رشد ترافیک حجم جاده گسترش یابد و پذیرای عبور و مرور مردم باشد.
اسلامی خاطرنشان کرد: به واسطه مجموعه اقداماتی که حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل و همچنین سرمایه گذاری‌هایی که در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع معدنی در چابهار انجام می‌شود و با وجود نیرو‌های تخصصی شاهد شکوفایی در زیرساخت‌ها و زیربنا‌های منطقه خواهیم بود.
وی اضافه کرد: فعالیت‌هایی در حوزه گردشگری طبیعی چابهار باید اتفاق بیفتد که در زمینه راه‌های روستایی سرمایه گذاری ویژه‌ای انجام و پروژه‌هایی متناسب با شاخص‌های استان طرح ریزی شده است، در راستای مهار و ساماندهی حاشیه نشینی چابهار نیز اقدام‌هایی در دست اجراست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار