۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

توقف دوباره سفر گردشگران ایرانی به عراق

مدیرکل حج و زیارت خوزستان از توقف دوباره گردشگران و زائران ایرانی به عراق به دلیل تداوم و تشدید درگیری‌ها و ناامنی در این کشور خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۳۸۵

توقف دوباره سفر گردشگران ایرانی به عراق

ناصر حویزاوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در پی توقف سفر گردشگران کشورمان به عراق، عزیمت انفرادی و کاروانی زائران از مرزهای چذابه ، شلمچه و مرز دریایی خرمشهر ممنوع شد.

وی گفت: تا بهبود شرایط امنیتی در عراق، از سفر گردشگران و زائران به عراق جلوگیری می شود.

حویزاوی از همه گردشگران و زائرانی که برای سفر به عراق برنامه‌ریزی کرده اند خواست به مرزهای دریایی و زمینی خوزستان تا اطلاع بعدی مراجعه نکنند.

این دومین بار است که در هفته‌های اخیر سفر گردشگران و زائران ایرانی به عراق به دلیل بروز ناامنی و ناآرامی‌های سیاسی متوقف می شود.  

مدیرکل حج و زیارت خوزستان در ادامه افزود: با وجود ممنوعیت سفر گردشگران و زائران ایرانی به عراق ، گردشگران عراقی می توانند بدون ویزا به جمهوری اسلامی ایران سفر کنند.

در جریان ناآرامی های هفته‌های اخیر، آشوبگران به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا و نجف حمله کردند و این دو مرکز سیاسی و دیپلماتیک کشورمان را به آتش کشیدند..

رییس اتاق بازرگانی اهواز نیز به خبرنگار مانا گفت: با وجود ممنوعیت سفر گردشگران و زائران ایرانی به عراق، مرزهای تجاری خوزستان برای صادرات کالا به این کشور باز است و خللی در آن بوجود نیامده است.

شهلا عموری افزود: هیچ گونه تصمیمی برای محدودیت یا ممنوعیت صدور کالا به عراق از مرزهای چذابه، شلمچه، منطقه آزاد اروند و مرز دریایی خرمشهر گرفته نشده است.

سالانه بیش از پنج میلیون گردشگر و زائر ایرانی به عراق سفر می کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار