۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

افزایش ۱۴۸ درصدی صادرات کالا از منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گفت: در هشت ماه نخست امسال ۸۶۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از منطقه آزاد اروند صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴۸ درصد افزایش داشته است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۳۸۴
افزایش ۱۴۸ درصدی صادرات کالا از منطقه آزاد اروند
 
سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: عمده کالا‌های صادراتی از منطقه آزاد اروند، مصالح ساختمانی، صنایع معدنی و فولادی، کلینکر، مواد غذایی شامل شیلات و خرما بوده است.

وی افزود: این کالا‌ها عمدتاً به کشور‌های عراق، کویت، قطر، امارات متحده عربی، چین، استرالیا و نیوزیلند و بعضی کشور‌های اروپایی صادر شده است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در ادامه، ترانزیت خارجی ۱۵۱ میلیون دلار کالا از منطقه آزاد اروند را طی امسال یادآور شد  و گفت: در هشت ماه امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال جذب سرمایه گذاری صورت گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۲ درصد رشد داشته است.

موسوی در ادامه افزود: با وجود تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران، روند تجارت و صادرات از منطقه آزاد اروند نه تنها متوقف نشده  بلکه روز به روز توسعه می‌یابد.

این منطقه در همجواری با کشور‌های عراق، کویت و کشور‌های حوزۀ خلیج فراس با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار