۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

لایروبی انهار منشعب به آبراه‌های اروندرود و بهمنشیر

معاون عمرانی فرمانداری آبادان از عملیات لایروبی نهرهای منشعب به آبراه های اروندرود و بهمنشیر به منظور بهبود تردد شناورها و افزایش انتقال آب به نخیلات و زمین های کشاورزی حاشیه و ساحلی این دو آبراه مهم خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۳۸۲

لایروبی انهار منشعب به آبراه‌های اروندرود و بهمنشیر


محمد طاهری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: دراین راستا ۷۵ کیلومتر از نهرهای منشعب به آبراه‌های اروندرود و بهمنشیر به کمک قرارگاه کربلای سپاه، جهاد کشاورزی و فرمانداری آبادان لایروبی شد.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح ۱۰ نهر فرعی و یک نهر اصلی به طول ۱۰ کیلومتر و در منطقه فیه ۱۵ نهر به طول  ۱۴ کیلومتر لایروبی، پنج کیلومتر از انهار طبیعی در روستای مدن، هشت کیلومتر در روستای آلبوعبادی و ۲۵ کیلومتر در روستای طرح‌بخاخ بخش مرکزی آبادان، چهار نهر در روستای آلبوحمید به طول هشت کیلومتر دهستان منیوحی بخش اروندکنار و چهار کیلومتر از نهر روستای ازرق دهستان نصار اروندکنار لایروبی شدند.

احیای زمین‌های کشاورزی، ایجاد سیل بند و زیبا‌سازی منطقه و کمک به حفظ محیط زیست از دیگر اهداف اجرای طرح لایروبی انهار منشعب به اروندرود و بهمنشیر بوده است.

در سال‌های اخیر به علت لایروبی نشدن انهار منشعب به اروندرود و بهمنشیر، حجم آبرسانی به زمین های کشاورزی کاهش یافته بود و تردد شناورهای صیادی و قایق های کوچک به سختی صورت می‌گرفت.

با اجرای این طرح زیربنایی احتمال به گل نشستن شناورهای صیادی و باری کاهش یافته و ماهی‌گیری در انهار رونق می گیرد که این خود در توسعه گردشگری و شور نشدن اراضی کشاورزی منطقه موثر خواهد بود.

لایروبی نشدن آبراه‌های اروندرود و بهمنشیر از دلایل افزایش رسوب گذاری در انهار حاشیۀ این آبراه‌ها است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار