۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

ساخت انواع قایق‌های تندرو و ناوچه‌های توپ‌دار در خرمشهر

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر با اشاره به بومی سازی علمی ساخت ناوشکن گفت: ساخت انواع قایق‌های تندرو ضربتی تا ۶۵ پایی و ناوچه‌های توپ‌دار در این پایگاه دریایی در حال انجام است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۳۷۹

ساخت انواع قایق‌های تندرو و ناوچه‌های توپ‌دار در خرمشهر

امیر‌تکاور سیدمرتضی درخوران در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: درحال حاضر ساخت قایق‌های تندروی ضربتی توپ‌دار، رزم ناو و ناوچه در تناژهای متفاوت در صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حال ساخت است.

وی اظهارداشت: درحال حاضر در کشور ما  بیشتر از نیاز دفاعی، تجهیزات رزمی دریایی داریم  و در صورت تجاوز دشمن از دریا  واکنش سریع ناوگان مقتدر نیروی دریایی کشور خیره کننده خواهد بود.

امیر‌تکاور درخوران بیان کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت بنیه دفاعی کشور و اهمیت استفاده از زیردریایی‌ها در خلیج فارس هم‌اکنون زیردریایی‌های ایران اسلامی با قدرت در خلیج‌فارس به مأموریت‌های خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: نیروی دریایی خرمشهر برابر مأموریت محوله تا مدار ۱۰ درجه باب‌المندب و خلیج‌ عدن را پوشش می دهد و هم اینک ناوگروه این نیرو در ۱۰۰ مایلی بندر جده دریای سرخ حضور دارد هرچند محدودیتی برای حضور در دریا نداریم.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر در ادامه گفت: ۲۴ مایل از ساحل دریا جزء مرزهای آبی کشور محسوب می شود و  با رصد دقیق  اجازۀ ورود هیچ شناوری بدون مجوز را به این محدوده نخواهیم داد.

وی اظهار داشت: هم اینک در آب‌های آزاد به اسم نیروی راهبردی چهارهزار کیلومتر فراتر از مرزهای کشوراز خطوط کشتیرانی در برابر دزدان دریایی دفاع می کنیم و در این راستا حتی به کشورهای دیگر نیز کمک می کنیم.

پایگاه دریایی خرمشهر از طریق آبراه اروند‌رود  به خلیج فارس و آب‌های بین‌المللی متصل می شود.

تکاوران شجاع پایگاه دریایی خرمشهر در زمان اشغال خرمشهر توسط نیروهای متجاوز بعثی‌ عراق، نقش زیادی در تهاجم و شبیخون به نیروهای متجاوز و عملیات آزاد سازی این شهر بندری داشتند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار