۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

قایق‌های موتوری در بندر خرمشهر ساماندهی می‌شوند

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر به تعویض گواهینامه‌های قدیمی مالکان شناور‌های صیادی و تجاری در این بندر اشاره کرد و گفت: قایق‌های بدون هویت یا فاقد مجوز در بندر خرمشهر تعیین تکلیف و ساماندهی می‌شوند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۳۷۷

قایق‌های موتوری در بندر خرمشهر ساماندهی می‌شوند

نورالله اسعدی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در راستای اجرای بند یک تصویب‌نامه هیئت وزیران مبنی بر موافقت با ثبت قایق‌های صیادی و تفریحی با موتورهای دو زمانه طرح ساماندهی شناورهای ثبت نشده در بندر خرمشهر با مهلت سه ساله اجرا می شود.

وی خاطرنشان ساخت: اداره کل بنادرودریانوردی خرمشهر فراخوان مالکان شناورهای مشمول طرح را از طریق جراید و رسانه های استانی و محلی، وب سایت و نصب بنر اطلاع رسانی می‌کند.

مدیرکل بنادرودریانوردی خرمشهر تصریح کرد: مالکان شناورهای فاقد هویت می توانند به منظور تعیین تکلیف ثبت قایق‌های خود به اداره بازرسی و ثبت شناورهای بندر خرمشهر مراجعه کنند.

اسعدی گفت: براساس دستورالعمل انضباط بخشی ترددهای دریایی، پس از پایان طرح تعیین تکلیف و ساماندهی از تردد قایق‌های فاقد مجوز به بندر خرمشهر جلوگیری می شود.

وی درخصوص تعویض گواهینامه‌های قدیمی مالکان شناورهای صیادی و تجاری گفت: در راستای ارتقا امنیت گواهینامه‌های دریایی، مالکان همه شناورها اعم از موتور لنج‌های باری، صیادی و شناورهای فلزی که نزد سازمان بنادر و دریانوردی ثبت شده اند تا پایان سال ۱۴۰۰ فرصت دارند به منظور تعویض گواهینامه‌های دریایی به اداره بازرسی و ثبت شناورها‌ی اداره کل بندر ودریانوردی خرمشهر مراجعه کنند.

بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدودۀ منطقه آزاد تجاری اروند، بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود و به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی از مهمترین  بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می‌آید.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار