۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

سفر۷۰۰ هزار گردشگر خارجی به منطقه آزاد اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند از سفر۷۰۰ هزار گردشگر خارجی به منطقه آزاد اروند در هشت ماه نخست امسال خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۳۷۶
سفر۷۰۰ هزار گردشگر خارجی به منطقه آزاد اروند
اسماعیل زمانی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با ورود گردشگران خارجی عمدتاً گردشگران عراقی، کسب و کار و بازار منطقه آزاد اروند رونق قابل توجهی گرفت، اما به تازگی با ناآرامی‌های صورت گرفته در عراق شاهد کاهش ۵۰ درصدی ورود گردشگران عراقی به این منطقه هستیم.

وی بیان کرد: پیش از ناآرامی‌های عراق روزانه بیش از ۱۲هزار گردشگر عراقی وارد منطقه آزاد اروند می‌شدند، اما اخیراً این رقم به پنج تا شش هزار نفر کاهش یافته است که امیدواریم با آرام شدن اوضاع کشور عراق ورود گردشگران عراقی به این منطقه بار دیگر افزایش یابد.

زمانی اظهار داشت: گردشگران عراقی همچنان می‌توانند بدون ویزا به منطقه آزاد اروند سفر کنند که این فرصت بسیار خوبی برای توسعه صنعت گردشگری در شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان محسوب می‌شود.

وی به سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حوزه گردشگری در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: برای ساخت هتل از سوی سرمایه‌گذاران داخلی قرارداد‌های جدیدی منعقد شده و به زودی ساخت این هتل‌ها در شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان شروع می‌شود.

زمانی افزود: بخش مهمی از زیرساخت‌های منطقه آزاد اروند در حوزه گردشگری با ساخت هتل‌های جدید با بخش خصوصی آماده می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری در آبادان و خرمشهر توسعه می‌یابد گفت: علاوه بر ساماندهی بلوار اروندِ صغیر به طول ۱۱ کیلومتر با نهایی شدن توافق با نیروی انتظامی بلوار ساحلی اروند کبیر نیز احداث می‌شود که با ساخت این بلوار محیط کسب و کار در جزیرۀ مینو رونق خواهد گرفت.

منطقۀ آزاد اروند در بهمن ماه ۱۳۸۴ فعالیت اقتصادی خود را در محدوده‌ای به وسعت ۱۷ هزار هتکار شروع کرد، ولی در سال ۱۳۹۲ به درخواست رئیس جمهوری، محدودۀ این منطقه به ۳۷ هزار هکتار افزایش یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار