۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

کشتی‌های کانتینربر بیکار رو به افزایش است

کشتی‌های کانتینربر بیکار رو به افزایش است
در هفته پایانی نوامبر ۲۰۱۹، ظرفیت ناوگان کانتینربر بیکار سهم ۵.۷ درصدی از کل ظرفیت ناوگان کانتینربر جهان را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۸۵۳۷۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، آلفالاینر در جدیدترین تحلیل هفتگی خود با اشاره به اینکه درهفتۀ پایانی نوامبر ۲۰۱۹، ظرفیت ناوگان کانتینربر بیکار به شدت افزایش پیدا کرد، نوشت: تعداد کشتی‌های بیکار به ۲۵۵ فروند با مجموع ظرفیت تناژ یک میلیون و ۳۲۰ هزار TEU رسید که سهم ۵.۷ درصدی از کل ظرفیت ناوگان کانتینربر جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

ازمیان ۲۲۵ کشتی کانتینربر بیکار، ۸۳ فروند با مجموع ظرفیت تناژ ۸۳۹ هزار و ۱۳۰ TEU به دلیل نصب اسکرابر از گردونه فعالیت خارج هستند. این رقم ۶۳ درصد از کل ظرفیت ناگان بیکار کانتینربر را تشکیل می‌دهد.

لازم به ذکر است: طی هفته گذشته، بازار چارتری کانتینری به طور فزاینده‌ای به سمت سکوت و بی‌تحرکی پیش رفت.
براساس پیش بینی‌ها، هر‌گونه شیب صعودی تقاضای بازار پیش از ۲۰۲۰، بعید به نظر می‌رسد. ناگفته نماند تنها در بخش کشتی‌های کانتینری پاناماکس کلاسیک  و کشتی کانتینری با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ TEU الی یک هزار و ۹۰۰ TEU، ریتم بازار چارتری به وقف مراد مالکان نواخته می‌شود و تعداد معقولی معامله به روی کاغذ آمد.

درادامه این گزارش هم‌چنین آمده است: علی‌رغم تقاضای ضعیف آسیا-اروپا، ائتلاف 2M خط سرویس دهی AE-2/ Swan را از سرخواهد گرفت.

کشتی سازی دوو کره جنوبی، کشتی کانتینری MSC SIXIN با ظرفیت ۲۳ هزار و ۶۵۶ TEU را به شرکت کشتیرانی MSC سوئیس تحویل داد.
 گفتنی است؛ درسپتامبر ۲۰۱۷، کشتیرانی MSC سفارش ساخت پنج فروند کشتی مگامکس با ظرفیت ۲۳ هزار TEU را به کشتی‌سازی  دوو و شش فروند دیگر با همین ظرفیت را به کشتی‌سازی صنایع سنگین سامسونگ داده بوده است. کشتی کانتینری MSC SIXIN از طول و عرض به ترتیب ۳۹۹.۵۷ و ۶۱.۰۰ متر برخوردار است.

شرکت کشتیرانی APL (گروه کشتیرانی CMA CGM فرانسه) یک خط سرویس دهی درون آسیایی موسوم به CVT 2 را معرفی خواهد کرد که چین مرکزی و چین جنوبی را به تایلند و ویتنام متصل می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار