۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

سوخت کم سولفور گزینه مناسب شرکت‌های کشتیرانی آلمانی

سوخت کم سولفور گزینه مناسب شرکت‌های کشتیرانی آلمانی
انجمن کشتی‌سازی آلمان اعلام کرد از ابتدای ژانویه ۲۰۲۰، ۸۱ درصد از کشتی‌های حمل و نقل دریایی آلمان از سوخت نیم درصدی کم سولفور استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۳۶۳
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس بررسی‌ها و نظرسنجی‌های انجام شده از سوی انجمن کشتی‌سازی آلمان(Verband Deutscher Reeder, VDR)،  حدود 11 درصد از کشتی‌های آلمانی سوخت سنگین (HFO) و اسکرابر را برگزیدند. شش درصد از پاسخ دهندگان نیز اعلام کرده اند سوخت ۱.۱ درصدی را انتخاب خواهند کرد که در مناطق دریای شمال و دریای بالتیک عرضه می‌شود. بر این اساس دو درصد از کشتی‌های ناوگان آلمان از سال ۲۰۲۰، با گاز LNG به حرکت خود ادامه می‌دهند.

"Ralf Nagel" مدیر عامل انجمن VDR در این زمینه گفت: از آنجایی‌که بسیاری از افراد در شک و دودلی به سر می‌برند که ممکن است هنگام کار با سوخت‌های انتخابی با مشکلات فنّی مواجه شوند که پیامد‌های مالی نیز در برداشته باشد بنابراین در این راستا از همه‌ ذی‌نفعان دعوت کرده‌ایم تا دسته جمعی تلاش کنیم که این سناریوی موفقیت‌آمیز به سرانجام برسد.

وی افزود: به منظور استفاده از سوخت کم سولفور به طور متوسط هر شرکت به ۷.۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز دارد که به نظر می‌رسد از عهدۀ انجام این کار نیز بر آیند، زیرا صاحبان خطوط کشتیرانی از اجرای این قانون استقبال کرده‌اند.

به گفته وی نظارت بر آیین‌نامه‌های مربوط، جهت کنترل سوخت‌ها توسط این انجمن در بنادر تحت پوشش آلمان ادامه خواهد یافت و اطمینان داریم که کشور‌های صاحب پرچم و مشتریان نیز نسبت به رعایت قانون از ابتدای ژانویه ۲۰۲۰ اهتمام ورزند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار