۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱

نظارت محیط زیست بر معاینۀ فنی شناور‌های آب‌های جنوبی

در راستای اجرای قانون هوای پاک و نظارت بر معاینه فنی شناور‌های فعال در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان، طبق تفاهم صورت گرفته با سازمان بنادر و دریانوردی، گواهی مؤسسه رده‌بندی برای شناور‌های نوساز قابل قبول است.
کد خبر: ۸۵۳۵۹
نظارت محیط زیست بر معاینۀ فنی شناور‌های فعال در آب‌های جنوبی
 
مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:  ورود آلاینده‌های بیش از مقادیر مجاز توسط شناور‌ها به داخل آب دریا، هم اکنون به یکی از مهمترین عوامل آلوده کننده دریا‌های کشور به ویژه آب‌های جنوبی تبدیل شده است.

ضیاء الدین الماسی بر ضرورت کاهش آلاینده‌های دریایی تأکید کرد و گفت: امید می‌رود با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بر نحوه معاینه فنی شناورها، شاهد کاهش چشمگیر ورود آلودگی به دریا ناشی از تردد شناور‌ها باشیم.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: در راستای نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بر انجام معاینه فنی شناور‌های فعال در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان، با سازمان بنادر و دریانوردی و نیز مؤسسات رده‌بندی توافقات لازم به عمل آمده است.

الماسی ادامه داد: در راستای اجرای قانون هوای پاک و نظارت بر معاینه فنی شناور‌ها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، طبق تفاهم صورت گرفته با سازمان بنادر و دریانوردی، گواهی مؤسسه رده‌بندی برای شناور‌های نوساز قابل قبول است.

وی اذعان داشت: نظارت بر معاینه فنی شناور‌های قدیمی نیز در راستای اجرای قانون هوای پاک توسط سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، بر اساس ماده پنج قانون هوای پاک، معاینه فنی تمام وسایل نقلیه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی توسط دستگاه‌های مربوط باید به صورت مرتب انجام شود و سازمان حفاظت محیط زیست بر روند اجرایی شدن این امر نظارت داشته باشد.

وی افزود: در راستای اجرایی شدن این تکلیف قانونی، سازمان محیط زیست با سازمان بنادر و دریانوردی به توافق رسیده است که نظارت‌های سازمان حفاظت محیط زیست بر روند معاینۀ فنی شناور‌ها که توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام می‌شود، صورت پذیرد.

به گفته مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، طی انجام معاینه فنی شناور‌ها، مقادیر آلاینده‌های خروجی از موتور شناور‌ها کنترل می‌شود که این امر تأثیر بسزایی در راستای جلوگیری از آلودگی‌های دریایی به واسطه حضور شناور‌ها در آب‌های کشور خواهد داشت.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: بر اساس توافق به عمل آمده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان بنادر و دریانوردی، نمایندگان ادارات محیط زیست استان‌های ساحلی در فرایند معاینه فنی شناور‌ها حضور خواهند داشت و گزارش نتایج معاینه فنی را به صورت دوره‌ای در اختیار ادارات کل استان و در نهایت معاونت محیط زیست دریایی کشور قرار خواهند داد.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست اعلام کرد: به این ترتیب شناور‌هایی که کارت معاینه فنی را دریافت می‌کنند اجازه تردد خواهند داشت و شناور‌هایی که طی معاینه فنی مردود می‌شوند باید نسبت به انجام اقدامات اصلاحی اقدام کنند.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: با نظارتی که سازمان حفاظت محیط زیست بر نحوه معاینه فنی شناور‌ها خواهد داشت، اطمینان حاصل خواهیم کرد که معاینه فنی شناور‌های به صورت منظم انجام می‌شود و این شناور‌ها تائیدیه انتشار آلاینده در حد مقادیر مجاز را از سازمان بنادر و دریانوردی دریافت کرده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار