۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
در بندر خرمشهر برگزار شد؛

تمرین واکنش در شرایط اضطرار دریایی

تمرین واکنش در شرایط اضطرار دریایی در بندرگاه خرمشهر و در ساحل آبراه اروندرود برگزار شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۳۵۲
تمرین واکنش در شرایط اضطرار دریایی
به گزارش خبرنگار مانا، مدیرکل بندرودریانوردی خرمشهر در این باره توضیح داد: این تمرین در حوزه آبی و اسکله‌های اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با هدف آمادگی نیرو‌های عملیاتی در شرایط اضطرار دریایی با ضریب موفقیت بالا، انجام شد.

نورالله اسعدی با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیرایمنی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه کیفی خدمات ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی تصریح کرد: براساس سناریوی از پیش طراحی شده کشتی آلفا هنگام تردد در آبراه اروندرود به دلیل نقص فنی دچار مشکل می‌شود و با شناور در حال تردد برخورد می‌کند و بر اثر شدت ضربه یکی از خدمه شناور آلفا در آب سقوط کرده و پارگی در بدنه شناور بوجود آمده و موجب ریزش مواد نفتی و آلودگی در دریا شده که بلافاصله برج کنترل ترافیک دریایی اعلام اضطراری می‌کند.

وی افزود: بلافاصله تیم جستجو و نجات دریایی بندر خرمشهر MRSC عملیات خود را آغاز و اقدام به نجات جان فرد مغروق و جمع آوری حجم  آلودگی نفتی به وسیله بوم بادشونده می‌کند.

مدیرکل بندرودریانوردی خرمشهر در خصوص شناور و تجهیزات به کار گرفته شده در این تمرین گفت: در جریان برگزاری این تمرین از شناور ناجی، شناور ناصر۳، قایق ۱/۴۰۳۰، قایق رسکیو و قایق رعد۳ به همراه بوم باد شونده و اسکیمر استفاده شده است.

اسعدی خاطرنشان کرد: سه تیم به طور همزمان عملیات پشتیبانی در خشکی، مهار و پاکسازی آلودگی نفتی در کانال را به عهده داشتند و در پایان تمرین با موفقیت به پایان رسید.

بندرگاه خرمشهر در محدودۀ منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار