۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
در نشست مشترک مقامات دو کشور مطرح شد:

ایجاد خطوط منظم کانتینری بین بنادر ایران و روسیه

ایجاد خطوط منظم کانتینری بین بنادر ایران و روسیه
در نشست مشترک هیأت سازمان بنادر و دریانوردی با مقامات دریایی و وزارت حمل و نقل روسی بر ایجاد خطوط منظم کانتینری بین بنادر ایران و روسیه و راه اندازی خطوط کشتیرانی رو – رو ریلی بین بنادر ماخاچ کالا روسیه و امیرآباد تأکید شد.
کد خبر: ۸۵۳۵۰

به گزارش مانا، محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در رأس هیئتی از مدیران ستادی و بنادر شمالی کشور و همچنین مدیران شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی دریای خزر و رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با معاون وزیر حمل و نقل و رئیس آژانس فدرال دولتی دریایی و کشتیرانی رودخانه ای روسیه و مقامات مسئول در بخش های مختلف بندری و دریانوردی روسیه دیدار کرد.
توسعه همکاری های بندری و دریایی دوجانبه ایران و روسیه از مهمترین مسائل مطرح شده در نشست مشترک بود.
بر اساس این گزارش، در نشست‌های مشترک مقامات بندری و دریایی ایران و روسیه به موضوعات مختلفی اشاره و پیشنهاداتی ارائه شد.
از جمله محورهای عنوان شده، برنامه‌ریزی برای افزایش حجم عملیات حمل کالا در دریای خزر و برقراری و توسعه روابط بخش های خصوصی دو کشور جهت توسعه همکاری های بندری و دریایی بود.
همچنین، ایجاد خطوط منظم کانتینری به منظور توسعه حمل و نقل کانتینری بین بنادر ایران و روسیه، راه اندازی خطوط کشتیرانی رو – رو ریلی بین بنادر ماخاچ کالا در روسیه و امیرآباد در ایران در دستور کار قرار گرفت.
ضمناً در دیدار یاد شده بین مقامات دریایی ایران و روسیه بر لزوم ایجاد کارگروه منطقه‌ای هیدروگرافی در دریای خزر تأکید شد.
در نشست‌های برگزارشده بین طرفین ایرانی و روسی، چالش‌های توسعه همکاری های بندری و دریایی دو کشور نیز مطرح شد.
 شایان ذکر است، از دیگر موضوعات مهمی که در این جلسه به آنها پرداخته شد می‌توان به معافیت ویزایی برای پیاده و سوار شدن دریانوردان دو کشور، تسهیل ورود و اجازه پهلودهی شناورهای کشتیرانی دریای خزر در کلیه بنادر ساحلی کشور روسیه، لایروبی و تعمیق کانال رودخانه ولگا و عدم الزام به تغییر پرچم شناورهای ایرانی که قرار است برای انجام تعمیرات به بنادر مستقر در رودخانه ولگا وارد شوند، اشاره کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار