۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳

ممنوعیت ایجاد سایت اوراق شناور‌ها در خلیج فارس و غرب دریای عمان

به منظور اوراق سازی شناور‌های بزرگ در ناوگان داخلی، ایجاد سایت مجهز در محدوده شرقی آب‌های عمان پیش بینی شده که هنوز مکان یابی آن صورت نگرفته، اما ایجاد سایت‌های اوراق سازی شناور‌ها در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع اعلام شده است.
کد خبر: ۸۵۳۴۴
ممنوعیت ایجاد سایت اوراق شناور‌ها در خلیج فارس و غرب دریای عمان
 
مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، تأکید کرد: به منظور اوراق سازی شناور‌های بزرگ در ناوگان داخلی، ایجاد سایت مجهز در محدوده شرقی آب‌های عمان پیش بینی شده که هنوز مکان یابی آن صورت نگرفته است.

ضیاء الدین الماسی  تأکید کرد: ایجاد سایت‌های اوراق سازی شناور‌ها در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع اعلام شده است.

به گفته وی، برای شناور‌هایی با ظرفیت زیر پنج هزار تن که طبق رأی سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان حفاظت محیط زیست کشور ناچار به اوراق سازی هستند، پیش بینی شده در هر استان یک یا دو سایت تعمیر و ساخت کشتی برای انجام اوراق سازی این نوع شناور‌ها تجهیز شود تا این عملیات با رعایت ضوابط زیست محیطی امکان پذیر شود.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست کشور، خاطرنشان ساخت: به منظور ایجاد سایت‌های اوراق سازی شناور تا کنون پنج استان ساحلی کشور مورد ارزیابی کارشناسان معاونت محیط زیست دریایی قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان ساخت: طی این بازدید‌ها، سایت‌های متقاضی که طبق نظر کارشناسان توان لازم برای انجام اوراق سازی را نداشته اند، مردود و اسامی آن‌ها اعلام شده است و سایت‌هایی که از توان لازم جهت انجام عملیات اوراق سازی برخوردار بوده اند نیز معرفی شده اند.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، تأکید کرد: سایت‌هایی که جهت انجام عملیات اوراق سازی معرفی شده اند در صورت تجهیز و آماده سازی، مجوز اوراق سازی برای شناور‌هایی که به صورت موردی انجام اوراق برای آن‌ها ضرروت دارد، از سوی سازمان محیط زیست صادر خواهد شد.

الماسی اذعان داشت: به منظور ایجاد سایت‌های اوراق سازی در استان بوشهر دو سایت، در استان خوزستان یک سایت و در استان‌های گیلان و مازندران نیز هر کدام یک سایت توسط سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شده است.

وی تأکید کرد: زمانی این سایت‌های معرفی شده می‌توانند اوراق سازی شناور‌ها را انجام دهند که نسبت به تجهیز سایت‌های خود اقدام کنند.

به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، تجهیزات شامل ایجاد زیرساخت‌ها و تأسیسات، آموزش، استقرار سیستم‌های مدیریتی، دارا بودن طرح اقتضایی مقابله با آلودگی‌های احتمالی و انجام مانور‌های مربوط و نظایر آن و نیز تجهیز سایت به سیستم‌های مقابله با حریق و انفجار است.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، عنوان کرد: به زودی با اتمام بازدید از سایت‌های متقاضی اوراق سازی شناور‌ها در استان هرمزگان، سایت‌های دارای مجوز این استان نیز معرفی خواهند شد.

الماسی خاطرنشان ساخت: با وجود تدوین ضوابط محیط زیستی اوراق سازی شناورها، ذکر این نکته مهم است که همچنین اوراق سازی شناور‌های سایر کشور‌ها در آب‌های ایران همچنان ممنوع است.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار