۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

توقیف شناور حامل کالای قاچاق در آبراه بهمنشیر

فرماندۀ مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف یک فروند شناور باری حامل کالای قاچاق در نزدیکی دهانه آبراه بهمنشیر که به سمت بندر چوئبده در حال حرکت بود خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۳۴۰
توقیف شناور حامل کالای قاچاق در آبراه بهمنشیر
 
سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناور، سه هزار و ۴۰۰ عدد روتختی، یک هزار و ۷۰۰ عدد حوله و هفت هزار و ۲۰۰ بسته چای خارجی که بدون مدارک گمرکی بودند کشف و توقیف کردند.

وی ارزش این محمولۀ کالای قاچاق که قرار بود در بندر چوئبده ترخیص شود را ۱۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط پنج متهم به قاچاق کالا نیز بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه شناور تجاری حامل کالای قاچاق به یکی از پایگاه‌های دریابانی منطقه انتقال یافت بر برخورد قاطع و بدون ملاحظه با پدیده کالای قاچاق در منطاق ساحلی و آبراه‌های دریایی تأکید کرد.

سردار پاکباز در ادامه افزود: مأموران دریابانی به صورت شبانه‌روزی با رصد نقل و انتقالات دریایی، همۀ مسیر‌های دریایی که احتمال ورود کالای قاچاق به کشور می‌رود تحت کنترل دارند.

به گفته وی بیشتر کالا‌های قاچاق از کشور‌های حوزه خلیج فارس بارگیری می‌شوند و متأسفانه در بازار‌های داخلی به فروش می‌رسد.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر طول ساحل، مسیر‌های آبراهی و رودخانه‌ای، همواره در معرض ورود کالای قاچاق و خروج غیرقانونی سوخت بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار