۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

افزایش مهاجرت معکوس به جزیره هرمز

افزایش مهاجرت معکوس به جزیره هرمز
با اجرای طرح جامع پیشرفت منطقه‌ای و آبادانی جزیره هرمز توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) شاهد مهاجرت معکوس ۲۰ درصدی در این منطقه هستیم.
کد خبر: ۸۵۳۲۱

به گزارش مانا، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)گفت: جمعیت جزیرۀ هرمز در سال ۹۵ کمتر از شش هزار نفر بوده که هم‌اکنون پس از اجرای طرح‌های متعدد اجتماعی اقتصادی به افزون بر هفت هزار نفر رسیده است.

سیدامیرحسین مدنی روز شنبه در بازدید از طرح‌های بنیاد برکت در جزیره بیان داشت:  میزان ورود گردشگر به جزیره هرمز با اجرای طرح‌های توسعه‌ای این بنیاد چندین برابر شده است.

وی در این رابطه به اجرای طرح‌های متعدد توانمندسازی اجتماعی- اقتصادی «سحاب» و «آسمان» در جزیره هرمز اشاره کرد.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: تاکنون افزون بر ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در جزیره هرمز در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و خدمات اجرا شده که ایجاد حدود ۴۰۰ شغل پایدار را به دنبال داشته است.

مدنی هم‌چنین گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی استان در حال اجرای مرحله نخست پیشرفت و آبادانی هرمز با اجرای ۲۸ طرح هستیم که با سرعت بخشیدن به طرح‌ها، این مرحله نیز تا پایان سال به پایان می‌رسد.

وی اضافه کرد: در طرح جامع در نظرگرفته شده برای توسعه جزیره هرمز که به عنوان سند رسمی استان در آمده، به موضوعات اجتماعی، اقتصادی، کالبدی، زیست محیطی و گردشگری با پیوست مشارکت مردمی در حال پیاده‌سازی است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه محدودیتی برای حمایت از کارآفرینان مشاغل خرد در منطقه نداریم.

مدنی یادآور شد: جزیره هرمز می‌تواند با ورود سرمایه‌گذاران و مشارکت در طرح‌های بنیاد به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود.

استان هزمزگان با دو هزار و 400 کیلومتر ساحل دارای 14 جزیره است که جزیره هرمز از جمله جزایر زیر مجموعه شهرستان قشم است.
هرمز جزیره ‌ای بیضی ‌شکل و گنبدی نمکی در خلیج فارس و در هشت کیلومتری بندرعباس است. این جزیره سبقه فرهنگی بسیار غنی در طول تاریخ داشته و در طول قرن‌ها نماد مقاومت و سلطه ناپذیری ملت ایران بوده و خواهد بود. هرمز جزیره ای بیضی شکل و گنبدی نمکی در خلیج فارس در فاصله هشت کیلومتری بندرعباس قرار گرفته که به سبب موقعیت راهبردی جغرافیایی، بازرگانی و همسایگی با تنگه هرمز به کلید خلیج فارس نیز شهره است. جزیره هرمز به بهشت زمین و جعبه مداد رنگی با بیش از ۹۰ طیف رنگی شهرت دارد؛ جزیره ای که تمامی رنگ های دنیا یکجا در آن جمع شده و یک تابلوی نقاشی زیبا خلق کرده است.

سواحل رنگی، دره مجسمه‌ها، پرتگاه‌های صخره‌ای و سنگی بکر در کنار دریا، غارهای دریایی، قلعه پرتغالی ها، دره مجسمه‌ها، حیات وحش جانوری و دریایی مانند آهوان، لاک پشت‌ها و شقایق‌های دریایی، آبسنگ های مرجانی، گنبدهای رنگارنگ نمکی، پوشش گیاهی بومی و جنگل های مانگرو از جمله جاذبه های دینی و گردشگری جزیره هرمز است. این جزیره بیضی شکل به مساحت ۴۲ کیلومتر مربع و مختصات جغرافیایی ۲۷ درجه شمالی و۵۶ درجه شرقی در دهانه تنگه هرمز و در میان آب های خلیج فارس قرارگرفته است. هرمز پیش از این زیر نظر شهرستان قشم بود که با تصویب هیئت وزیران بخش هرمز درپنجم اسفند ماه ۹۷ و ابلاغ آن در تاریخ هشتم اسفند ماه پارسال توسط معاون اول رییس جمهوری به شهرستان بندرعباس پیوست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار