۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

افزایش ۲۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندرامام

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از افزایش ۲۴ درصدی حجم تخلیه کالا‌های نفتی وغیرنفتی در بندر امام در هشت ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۳۱۶
افزایش ۲۴ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندرامام
 
مهران میدری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این مدت بیش از ۲۹ میلیون تن کالای نفتی، غیرنفتی و پتروشیمی در این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شده است و این روند همچنان رو به افزایش است.

به گفته وی حدود ۹۰ درصد حجم کالا‌های وارداتی به بندر امام توسط ناوگان جاده‌ای و ۱۰ درصد از طریق شبکه ریلی به نقاط مختلف کشور انتقال می‌یابد.

میدری با اشاره به اینکه ورود و خروج کشتی‌های تجاری و اقیانوس پیما در بندر امام به صورت منظم صورت می‌گیرد و خللی در تخلیه کالا‌های اساسی ایجاد نشده است به تولیدکنندگان و صاحبان سرمایه اطمینان داد همه کالا‌های سرمایه‌ای مورد نیاز آنان بدون دغدغه از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه گفت: هم‌اکنون ۴۵ درصد کالا‌های اساسی و ۹۰ درصد نهاده‌های دامی و کشاورزی از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود افزود: واردات کالا‌های اساسی و مورد نیاز کشور بدون وقفه در بندر امام ترخیص می‌شود.

بندر امام بزرگترین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید باهنر در استان هرمزگان است.

بندر امام در زمان هشت سال دفاع مقدس آماج حملات هوایی رژیم بعثی عراق قرار گرفت تا بتواند خطوط پشتیبانی از رزمندگان اسلام در خطوط مقدم جبهه‌های نبرد را قطع کند، ولی هیچگاه به چنین هدف شومی نرسید.

سالانه حدود ۵۰ میلیون تن کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بندر امام تخلیه و بارگیری می‌شود.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار