۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
خجسته در گفتگو با مانا:

نیاز آنی ناوگان ملی به سوخت کم‌سولفور تأمین شد

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نیاز کوتاه مدت و آنی سوخت کم سولفور تامین شد.
کد خبر: ۸۵۲۹۸

نیاز کوتاه‌مدت ناوگان ملی به سوخت کم‌سولفور تامین شد

علیرضا خجسته در گفتگو با خبرنگار مانا با اعلام این خبر که با تلاش مسئولان پالایشگاه شازند اراک نیاز‌ کوتاه مدت و آنی ناوگان کشتیرانی به سوخت کم‌سولفور مرتفع شده است، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به ظرفیتی که در پالایشگاه شازند اراک وجود دارد نیاز ناوگان ملی به سوخت کم سولفور برطرف شده است.
وی این دستاورد را حاصل توافق شرکت ملی نفت ایران و سازمان بنادر و دریانوردی دانست و تصریح کرد: پالایشگاه شازند طی ماه جاری ۱۵ هزار تن و از دی‌ ماه تا ۴۵ هزار تن سوخت کم‌سولفور برای تأمین نیاز داخلی تولید می‌کند.
خجسته تأکید کرد: هم‌اکنون سوخت مورد نیاز ناوگان ملی آماده تحویل است.
مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این سوأل که به نظر می‌رسد سوخت تولیدی پالایشگاه شازند پاسخگوی تمام نیاز ناوگان کشتیرانی کشور نباشد، گفت: نیاز کشتی‌هایی که سفرهای اقیانوسی دارند با این حجم از تولید برطرف می‌شود اما کشتی‌های مستقر در لنگرگاه‌های داخلی که به عنوان انبار استفاده می‌شوند تا آخر سال می‌توانند از سوخت مازوت استفاده کنند.
وی استفاده از مازوت برای کشتی‌های در لنگرگاه را منوط به مجوز موقت سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد و افزود: این مجوز تا سه ماه آینده صادر شده است.
خجسته در پایان خاطر نشان کرد: تا زمان اتمام مهلت این مجوز موقت سازمان بنادر و دریانوردی تلاش می‌کند که تولید سوخت کم سولفور در داخل را به طُرق مختلف پیگیری کند و همزمان تأمین سوخت از خارج را نیز در دستور کار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار