۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
دبیر شورای عالی صنایع دریایی کشور:

تعدد رویداد‌های دریایی به ضرر همه است

تعدد رویداد‌های دریایی به ضرر همه است
دبیر شورای عالی صنایع دریایی کشور گفت: توانمندی‌های بخش دریایی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست، اما برای رفع ضعف‌های موجود نیازمند سرمایه گذاری جدی هستیم.
کد خبر: ۸۵۲۸۶
به گزارش خبرنگار مانا از نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران سیامک سید‌ مرندی با بیان اینکه در بخش دریایی کشور با مسأله واگرایی و عملکرد جزیره‌ای روبه رو هستیم اظهار کرد: نیروی دریایی، شرکت ملی نفتکش ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم اقتصادی قرار دارند؛ بنابراین برای رفع نیاز‌های خود مجبور به عملکرد مستقل هستند.
وی ادامه داد: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که بخش‌های صنعت، امنیت و تجارت دریایی کشور در کنار هم به صورت توأمان و هماهنگ عمل کنند.
مرندی با اشاره به اینکه از زمان تصویب قانون صنایع دریایی شرایط این بخش نسبت به گذشته بهتر شده است خاطر نشان کرد: زمانی می‌توانیم به اقتدار دریایی دست پیدا کنیم که شناور مورد نظر خود را در داخل بسازیم.
وی سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزۀ زیرساخت صنایع دریایی کشور را بیش از دو میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: متأسفانه تا کنون تنها از ۲۰ درصد توان خود در این بخش استفاده کرده ایم که دلیل آن عدم توجه به ضعف‌ها و آسیب شناسی نکردن این حوزه بوده است.
دبیر شورای عالی صنایع دریایی کشور با تاکید بر اینکه برای تولید هر آنچه به آن نیاز داریم نخست باید دانش آن را کسب کنیم تصریح کرد: سالهاست که در بخش دریایی کشور نمایشگاه‌ها و همایش‌های متعددی را برگزار کرده‌ایم، اما این اقدامات به دلیل تفکر جزیره‌ای نتیجه مطلوب نداشته و به کسب دانش منجر نشده است.
مرندی نمایشگاه‌ها را فرصت خوبی برای عرضه توانمندی‌ها دانست و گفت: توانمندی‌های بخش دریایی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست، اما برای رفع ضعف‌های موجود نیازمند سرمایه گذاری جدی هستیم. زمینۀ این سرمایه گذاری باید از سوی بخش خصوصی و با کمک نخبگان کشور فراهم شود.
وی ادامه داد: رویداد‌های دریایی باید محلی برای طرح نیاز‌های داخلی باشد تا از این راه سرمایۀ لازم جذب شود چراکه دولت نمی‌تواند در همۀ بخش‌ها حضوری همیشگی داشته باشد.
این مقام مسئول با اعلام اینکه نمایشگاه‌های دریایی از سال آینده تجمیع می‌شود گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که هر کسی از هر جائی دست به برگزاری رویدادی دریایی بزند.
وی با تأکید بر اینکه تعدد نمایشگاه‌ها در بخش دریایی به ضرر همه است تصریح کرد: باید به جای کمیّت به دنبال افزایش کیفیت نمایشگاه‌ها و همایش‌های دریایی باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار