۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶

تهدیدهای تحریمی را به فرصتی برای تولید داخلی تبدیل کنیم

تهدیدهای تحریمی را به فرصتی برای  تولید داخلی تبدیل کنیم
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از اقتصاد دریامحور غفلت کرده ایم.
کد خبر: ۸۵۲۸۵

به گزارش خبرنگار مانا، سید مهدی مقدسی که در نمایشگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران سخن می گفت با بیان اینکه تأمین امنیت کشور فقط وظیفۀ بخش نظامی نیست تصریح کرد: مردم باید دغدغۀ اقتصادی نداشته باشند چراکه رضایت آنها، امنیت آفرین است.

وی یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور را حوزۀ دریایی دانست و گفت: نظر به اشتغالزایی و ارزش آفرینی این بخش، سند راهبردی صنایع دریایی تهیه و تدوین شده است که امیدواریم به زودی در شورای عالی صنایع دریایی تصویب و به مرحلۀ اجرا برسد.

نمایندۀ مردم اراک، کمیجان و خنداب با بیان اینکه نگاه ما به حوزۀ دریایی باید راهبردی باشد تأکید کرد: ما از اقتصاد دریامحور غفلت کرده‌ایم اما سند راهبردی صنایع دریایی فضا را برای حضور و بروز استعدادهای دریایی فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اگر ظرفیت‌های دریایی کشور به صورت کامل بالفعل شوند دیگر نیازمند خام فروشی نیستیم خاطرنشان کرد: متأسفانه تا‌کنون از نعمت در اختیار داشتن 5800 کیلومتر سواحل کشور استفاده لازم را نکرده ایم.

این نمایندۀ مجلس در ادامه اظهارات خود به تعدد رویدادهای نمایشگاهی و همایش‌های دریایی در طول سال اشاره کرد و گفت: باید یک نمایشگاه واحد و متحد در طول سال برگزار کنیم که طی آن ضمن آسیب شناسی، ضعف‌های بخش دریایی کشور را برطرف کنیم.

مقدسی با تأکید بر اینکه باید در حوزۀ اقتصاد دریا از عملکرد جزیره‌ای اجتناب شود تصریح کرد: فعالان حوزه دریایی باید برای رفع این مشکل وارد عمل شوند چراکه دولت توان لازم را برای حضور در این عرصه ندارد.

رئیس کارگروه ویژۀ صنایع دریایی مجلس با اشاره به اینکه بودجۀ شرکت‌های دولتی هم‌اکنون سه برابر بودجۀ کل کشور است تأکید کرد: دولت نباید در هر موضوعی ورود کند به همین دلیل نیازمند اصلاح ساختارها ازجمله ساختار بودجه‌ریزی کشور هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش همکاری شرکت ملی نفتکش ایران با یاردهای داخلی برای تعمیر نفتکش‌های این شرکت اشاره کرد و افزود: این تحول به دلیل تحریم ها رخ داده است اما امیدواریم در آینده نیز اینگونه همکاری‌ها تداوم داشته باشد.

نمایندۀ مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید تهدیدهای تحریمی را به فرصت منطقی تولید داخلی تبدیل کنیم تصریح کرد: با این وجود اینکه همه چیز را در داخل بسازیم منطق اقتصادی ندارد.

مقدسی در بخش پایانی سخنان خود به تمدید قانون 10 سالۀ صنایع دریایی از سوی مجلس شورای اسلامی پرداخت و تصریح کرد: دولت لایحۀ این امر را آماده کرده و به زودی به مجلس ارائه می دهد.  ما نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن این لایحه را تصویب می کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار