۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
عضو فراکسیون دریایی مجلس:

سوخت یارانه‌ای قایق‌های صیادی تأمین شود

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس گفت: دولت باید نیاز سوخت یارانه‌ای قایق‌های صیادی بنزینی را تأمین کند.
کد خبر: ۸۵۲۸۳
سوخت یارانه‌ای قایق‌های صیادی تأمین شود
به گزارش خبرنگار مانا، احمد مرادی که در آئین افتتاح نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت با بیان اینکه علی‌رغم دارا بودن ظرفیت‌های بی بدیل در بخش دریایی نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: دولت در برنامه ششم توسعه مکلّف به حمایت از بخش خصوصی دریایی شده، اما در این زمینه اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه سهم ما از گردشگری دریایی بسیار ناچیز است تصریح کرد: در حوزۀ صید و صیادی نیز وضع بهتری نداریم. در حالیکه کشور‌های خارجی مانند چین به آب‌های ما آمدند و به قدری از ذخایر صیادی این آب‌ها استفاده کردند که صدمۀ بزرگی را به این ذخایر وارد نمودند.

مرادی ادامه داد: در حوزۀ اشتغال نیز بخش دریایی کشور مغفول مانده این در حالی‌ است که به راحتی می‌توانیم با استفاده از این حوزه، بخش اعظمی از نیاز کشور را پوشش دهیم.

عضو فراکسیون دریایی مجلس صنعت بانکرینگ را از دیگر موضوعات مغفول ماندۀ بخش دریایی کشور بیان کرد و گفت: در حالیکه ظرفیت‌های ما در این حوزه بسیار بالاست اما سهم ما از صنعت بانکرینگ منطقه ناچیز است.

وی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از تکالیف دولت در برنامه ششم افزایش سهم بانکرینگ ایران است اظهار داشت: در این رابطه در مجلس به رئیس جمهور و وزیر نفت تذکر داده‌ایم که طبق برنامه باید سهم ایران در صنعت بانکرینگ منطقه تا سال ۱۴۰۱ به ۵۰ درصد برسد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای گفت: از جمله معضلاتی که سبب می‌شود ظرفیت‌های دریایی کشور بالفعل نشود نبود هماهنگی دستگاه‌های مختلف است.

وی افزود: هم اکنون چندین دستگاه با رویکرد‌های مختلف در بخش دریایی مداخله می‌کنند که باید برای رفع این مداخلات و ایجاد هماهنگی بین این دستگاه‌ها چاره‌اندیشی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع افزایش قیمت بنزین اشاره و اظهار کرد: هم اکنون ۱۱ هزار قایق صیادی بنزینی با مسأله افزایش قیمت سوخت رو‌به‌رو هستند که اشتغال در این بخش را با تهدید مواجه کرده است.

مرادی اظهار داشت: دولت باید نیاز سوخت یارانه‌ای قایق‌های صیادی بنزینی را تأمین کند تا ۳۰ هزار صیاد فعال در این بخش بتوانند شغل خود را حفظ کنند.

لازم به یادآوری است نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران ۱۳۹۸ (IRANIMEX)  بعد‌از‌ظهر امروز و با حضور جمعی از مقامات کشوری، لشگری و دست اندرکاران و فعالان حوزه دریایی کشور در شهر بندرعباس کار خود را آغاز کرد. این نمایشگاه تا تاریخ هشتم آذر ماه جاری دایر می‌باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار