۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

لنج داران قشم شناورهای خود را به فروش گذاشتند!

لنج داران قشم شناورهای خود را به فروش گذاشتند!
مدیرعامل شرکت تعاونی لنج‌داران پیما خلیج فارس قشم از آگهی کردن فروش شناور‌های لنج داران قشم به دلیل افزایش نداشتن نرخ خدمات در سال‌های اخیر، خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۷۲

به گزارش مانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید موسی دریانورد اظهار داشت: صنعت حمل و نقل دریانوردی از دیرباز شغل اصلی مردم این جزیره بوده و در حال حاضر با حضور منطقه آزاد در قشم این صنعت رونق گرفته، ولی این صنعت طی ۳۰ سال گذشته در دست افراد خاصی بوده و از همین رو در آمد حمل و نقل دریایی به تناسب سه دهه اخیر افزایش پیدا نکرده است.

مدیرعامل تعاونی لنج‌ داران پیما خلیج فارس قشم افزود: افزایش نداشتن نرخ خدمات در سال‌های اخیر باعث شده است، که بسیاری از لنج‌داران خصوصا دریانوردان در شهر‌های سوزا، درگهان و کووه‌ایی لنج‌های خود را به فروش بگذارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۴۰ فروند لنج باری مشغول به فعالیت هستند اضافه کرد: با همکاری و حمایت مدیر عامل سازمان منطقه آزاد، فرماندارقشم، مدیرکل گمرک منطقه آزاد، روئسای اداره بنادر و دریانوردی قشم و منطقه آزاد، شرکت تعاونی لنج‌داران در قشم ثبت و طی سه سال گذشته باعث شد صنعت بومی قشم مجدد احیا و درآمد لنج‌داران نیز تغییر و از وضعیت مناسب‌ تری برخوردار باشند.

دریانورد تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ نفر در شرکت تعاونی لنج داران پیما خلیج فارس قشم عضو هستند که بیش از ۴۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و بیش از یک هزار فرصت شغلی نیز به صورت غیر مستقیم در این صنعت در جزیره ایجاد شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار