۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

رشد ۱۴ درصدی تجارت جهانی گاز مایع LPG در سال ۲۰۱۹

رشد ۱۴ درصدی تجارت جهانی گاز مایع LPG در سال ۲۰۱۹
تجارت جهانی گاز LPG که از طریق دریا صورت گرفته در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل ۱۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۲۷۰
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در ۱۰ ماهه اول سال ۲۰۱۹، میزان گاز LPG که توسط کشتی‌ها جابه‌جا شده ۲۸.۲ میلیون تن بوده که در این میان ۵۱ درصد آن به جنوب شرقی آسیا شامل اندونزی، فیلیپین و ویتنام هدایت شده است.

صادرات گاز LPG به خاورمیانه درمدت یاد شده ۱۰ میلیون تُن کاهش یافت که قرار است در سال ۲۰۲۰ با افزایش صادرات آمریکا و قطر جبران شود.

واردات گاز LPG از طریق چین در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است. در همین مدت واردات گاز LPG هند نیز ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش در حال حاضر ۴۱ کشتی حمل گاز LPG در دنیا وجود دارد که ۱۴.۷ درصد از ناوگان حمل گاز را  تشکیل می‌دهد. قرار است در سال ۲۰۲۰، ۱۷ کشتی نیز به این ناوگان اضافه شود.

شایان ذکراست با توجه به اینکه حمل و نقل دریایی در آستانۀ سال جدید میلادی قرار دارد و این صنعت متعهد شده تا قوانین سوخت کم سولفور را رعایت کند  گاز LPG می‌تواند به حفظ محیط زیست و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای کمک کند.

از سوی دیگر انجمن جهانی LPG با انتشار گزارشی از LPG به عنوان گزینۀ مناسبی برای کاهش میزان آلایندگی هوا یاد کرد. در این گزارش آمده است با استفاده از گاز مایع LPG بخش حمل و نقل تا ۵۰ درصد از انتشار گاز‌های کربن جلوگیری می‌کند.

در پایان این گزارش آمده است:  LPG در حال تبدیل شدن به یک سوخت مناسب در حمل و نقل و همچنین برای اجرای قانون IMO به شمار می‌رود. زیرساخت‌های توزیع و بانکرینگ گاز مایع LPG برای تأمین تقاضای بازار در دست مطالعه و بررسی است و دست‌اندرکاران  اظهار امیدواری می‌کنند که به زودی سرمایه گذاران بیشتری برای احداث مخازن ذخیرۀ LPG داوطلب  خواهند شد. در حال حاضر انتقال کشتی به کشتی این گاز در حوزه دریا فراهم است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار