۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
جانشین پروژه خطوط لوله دریایی فاز ۱۳ پارس جنوبی خبر داد:

تکمیل عملیات نصب اسپول‌های دریایی فاز ۱۳ پارس جنوبی

جانشین پروژه خطوط لوله دریایی فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: عملیات نصب اسپول‌های دریایی دو سکوی گازی فاز ۱۳ پارس جنوبی به منظور تکمیل زنجیرۀ انتقال گاز ترش از مخزن تا پالایشگاه به اتمام رسید.
کد خبر: ۸۵۲۵۶
تکمیل عملیات نصب اسپول‌های دریایی فاز ۱۳ پارس جنوبی
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محسن عزیزی با اشاره به نصب اسپول‌های دریایی فاز ۱۳ پارس جنوبی اظهار داشت: عملیات نصب اسپول‌های  دریایی دو سکوی اصلی و اقماری 13A و 13C پس از ۴۷ روز تلاش شبانه‌روزی با رعایت استاندارد‌های بین‌المللی، ایمنی و عملیاتی در شرایط نامساعد آب و هوایی دریا با موفقیت به پایان رسید.

وی با تأکید بر تعامل و همکاری بی‌وقفه تمامی اجزای پروژه و تیم‌های پیمانکاری شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و تأسیسات دریایی ایران افزود: با اتمام این بخش، ظرفیت فرآورش و شیرین‌سازی ۲۸ میلیون مترمکعب (معادل یک میلیارد فوت مکعب) گاز غنی از موقعیت مخزنی این دو سکو در پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی فراهم شده است.

به گفته جانشین پروژۀ خطوط لوله دریایی فاز ۱۳ پارس جنوبی با تکمیل این عملیات، کل پکیج خطوط لوله دریایی فاز ۱۳ به طول تقریبی ۲۰۰ کیلومتر تکمیل شده که موجب افزایش ظرفیت تولید گاز از میدان گازی مشترک پارس جنوبی و تداوم تأمین پایدار گازرسانی به خصوص در فصل زمستان می‌شود.

گفتنی است طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز غنی، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تٌن گوگرد و سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن گاز مایع و یک میلیون تُن گاز اتان طراحی شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار