۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

کاهش ظرفیت ناوگان بیکار کانتینری/ ۶۰ کشتی کانتینری مجهز به اسکرابر آمادۀ تحویل

کاهش ظرفیت ناوگان بیکار کانتینری/ ۶۰ کشتی کانتینری مجهز به اسکرابر آمادۀ تحویل
طی هفته گذشته ظرفیت ناوگان بیکار کشتی کانتینربر اُفت کرد، ازسوی دیگر بازار چارتری فعالیت چندانی را از خود به نمایش نگذاشت.
کد خبر: ۸۵۲۲۷
به گزارش گروه بین‌الملل مانا آلفالاینرنوشت: درهفته گذشته ناوگان کشتی کانتینربر بیکار با ایستادن بر روی ۱۹۶ فروند با مجموع ظرفیت یک میلیون و ۳۷ هزار و ۷۸۲ TEU، روند نزولی جزئی را به نمایش گذاشت. دلیل اُفت ناوگان بیکار به بازگشت کشتی‌ها به صف خطوط سرویس‌دهی پس از اتمام تعطیلات هفته طلایی چین بازمی‌گردد.

این گزارش ادامه داد: ۱۱۹ فروند کشتی کانتینربر پس از اتمام مراحل نصب اسکرابر یارد‌ها را ترک کرده اند، افزون بر این ۶۰ فروند کشتی کانتینربر دیگر مجهز به اسکرابر، آماده تحویل هستند.

لازم به ذکراست: تب و تاب بازار چارتری در اکثر سایز‌ها به استثنای بخش کشتی‌های کانتینری بزرگ و کشتی‌ها با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ الی یک هزار و ۹۰۰ TEU، فروکش کرده است. به طوری‌که تعداد کمتری معامله نسبت به هفته‌های گذشته به روی کاغذ آمد.

 درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) کشتیرانی مرسک به یک میلیارد و ۲۶۸ میلیون دلار در سه ماهه سوم سال جاری میلادی رسید، این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون دلار گزارش شده بود، اما با این وجود اصرار سهام‌داران به مقررات محکم و سخت مخارج سرمایه ای، توانایی مرسک را برای رشد سهام بازار طی دو سال آینده محدود می‌کند.

کشتیرانی CMA CGM فرانسه، خط سرویس‌دهی هفتگی را که مدیترانه و دریای سرخ را به‌هم متصل می‌کند، معرفی خواهد کرد. کشتیرانی مرسک و هامبورگ‌سودِ آلمان نیز خط سرویس دهی خاور دور- مکزیک- ساحل غربی آمریکایی جنوبی را بازسازی می‌کند.

این گزارش در پایان نوشت: ساخت نخستین کشتی کانتینربر با ظرفیت ۲۳ هزار TEU کشتیرانی مرچنت هیوندایی کره جنوبی در کشتی‌سازی دِووی این کشور آغاز  شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار