۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

آب‌های شمالی خلیج فارس مواج و متلاطم است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: مناطق ساحلی خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس در سه روز آینده مواج، توفانی و بارانی است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۲۱۵
آب‌های شمالی خلیج فارس مواج و متلاطم است
 
محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: فعالیت بارشی سامانه جنوبی  و ساحلی خوزستان و آب‌های شمالی خلیج فارس توأم با وزش باد‌های شدید لحظه‌ای پدیدۀ غالب در این مناطق است.

وی گفت: تردد شناور‌های صیادی و باری به علت شرایط ناپایدار جوی  مناسب نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه ارتفاع موج در آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا ۱.۵ متر می‌رسد از صاحبان قایق‌ها و شناور‌های صیادی خواست تا بهبود شرایط جوی، سفر‌های دریایی خود را به تعویق یبندازند.

سبزه زاری همچنین از قایق‌های گردشگری در مناطق ساحلی خوزستان خواست فعالیت خود را به منظور پیشگیری از واژگونی قایق‌ها و به خطر افتادن جان گردشگران متوقف کنند.

شناور‌های صیادی بنادر خوزستان نیز در پی هشدار و اخطار‌های هواشناسی، در مناطق ساحلی لنگر انداختند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه‌ای نسبت به طغیان رودخانه‌های ساحلی خوزستان هشدار داد و از فرمانداران شهر‌های ساحلی خوزستان خواست تدابیر و تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه به کار گیرند.

در پی فعالیت سامانه بارشی فعال در مناطق ساحلی خوزستان، آسمان غبار گرفته و آلوده شهر‌های خرمشهر و آبادان از آلاینده‌های جوی پاک شد و هوا در وضعیت سالم قرار گرفت.

در دو روز اخیر افزایش آلودگی شهر‌های ساحلی خوزستان به خصوص ماهشهر، خرمشهر و آبادان ناشی از پدیده اینورژن و انباشت آلاینده‌ها، سبب تعطیلی مدارس شده بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار