۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

بازار بورس در هفته‌ای که گذشت

بازار بورس در هفته‌ای که گذشت
کد خبر: ۸۵۲۰۹
بازار سومین هفته آبان ماه در روندی الاکلنگی شاهد روز‌های مثبت و منفی بود. به این ترتیب در حالی روند دو روز ابتدایی هفته با تقویت جبهه فروشندگان و اصلاح شاخص بورس همراه بود که در سه روز پایانی ورق برگشت. به این ترتیب که رشد قیمت‌ها در این سه روز باعث شد تا میانگین بازدهی بازار مثبت شود.

در نهایت شاخص کل بورس، هفته را با بازدهی مثبت ۰.۵ درصدی به پایان رساند. اما نگاهی به روند کلی بازار نشان می‌دهد در هفته‌ای که گذشت نماد‌های کوچک و تک سهم‌ها بیشتر از گروه‌های بزرگ بازار مورد اقبال قرار گرفتند. بر همین اساس بود که شاخص هم وزن که متأثر از نوسان‌های گروه‌های کوچک حرکت می‌کند، در مدت مورد بررسی با بازدهی بیش از سه درصدی همراه بود.

اما بررسی صنایع بورسی نیز نشان می‌دهد در این مدت گروه محصولات کاغذی، محصولات کامپیوتری و کاشی و سرامیک با بازدهی‌های بیش از ۱۰ درصدی، بهترین‌های تالار حافظ  بودند. اما در کارنامه هفتگی این بازار سه گروه استخراج نفت گاز، محصولات چرمی و هتل و رستوران با بیشترین اُفت مواجه شدند.

آمار معاملات بورس تهران در هفته‌ای که گذشت حاکی از افزایش ۰.۵ درصدی معادل یک هزار و ۷۱۶ واحدی شاخص کل تا رقم ۳۰۷ هزار و ۹۴ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با ۲۷۶۳ واحد افزایش معادل ۲۲ / ۳ درصد  به رقم ۸۸۴۵۲  واحد رسید.

در پنج روز کاری این هفته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۶۵ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۱۹ درصد افزایش یافت.

در ضمن تعداد ۱۲ هزار و ۸۵۲ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از یک میلیون و ۶۶۸ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۰۷ / ۴  درصد و ۲۴ / ۴ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

در گروه حمل و نقل چه گذشت؟

گروه حمل و نقل هفته گذشته با بازدهی مثبت نزدیک به دو درصدی به کار خود پایان داد. در این گروه نماد‌های رهشاد سپاهان، توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان، خط دریا بندر و آسیا‌سیر ارس بیشترین بازدهی‌ها را به خود اختصاص دادند.

جزئیات عملکرد گروه حمل و نقل به همراه زیر گروه‌ها و نماد‌های آن در جدول زیر به تفصیل  آمده است.

پیش بینی هفته

پیش بینی می‌شود این هفته بازار موضوع افزایش قیمت بنزین واکنش نشان دهد، البته این افزایش با رشد قیمت دلاربه بالای ۱۲ هزار تومان همراه شده که تبعات این دو اتفاق در کنار هم اقبال بازار به سهام گروه دلار محور را به همراه خواهد داشت.

همچنین در پایان هفته شاهد رشد قیمت‌ها در بازار‌های جهانی نیز بودیم که این اتفاق نیز می‌تواند در روز‌های ابتدایی هفته و تا پیش از بازگشایی بازار‌های جهانی از دوشنبه، بازهم گروه‌های بزرگ بازار متأثر کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار