۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

اجرای برنامه‌های توسعه پرورش ماهی و میگو در هرمزگان

اجرای برنامه‌های توسعه پرورش ماهی و میگو در هرمزگان
فریدون همتی استاندار هرمزگان به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از روند صید میگو در صیدگاه‌های واقع در محدوده بین بندرعباس و جزیره هرمز در آب‌های خلیج فارس بازدید کرد.
کد خبر: ۸۵۲۰۷

به گزارش مانا، استاندار هرمزگان درجریان این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: صید میگو در هرمزگان از اوایل مهر تا اول آذر انجام می‌شود که در سال جاری تاکنون بالغ بر هزار و ۲۵۰ تن میگو در استان صید شده است.
وی ادامه داد: ۱۷۶ شناور و لنج صیادی برای صید میگو در هرمزگان فعالیت دارند و صید میگو برای دو هزار نفر در استان اشتغال ایجاد کرده است.

همتی توجه به اقتصاد دریا محور را یکی از برنامه‌های اصلی در هرمزگان در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه اعلام کرد و اظهار داشت: در این راستا با توجه به ظرفیت‌های استان، تمرکز ویژه‌ای بر روی توسعه پرورش ماهی و پرورش میگو در هرمزگان صورت گرفته است.

وی گفت: با اقداماتی که در این دو حوزه در حال انجام است، امیدواریم تا دو سال آینده به تولید ۵۰ هزار تن ماهی پرورشی و ۱۵۰ هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان برسیم.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: فعال سازی ظرفیت‌های حوزه پرورش میگو و ماهی در هرمزگان، درآمدزایی و اشتغال گسترده‌ای را برای مردم این استان به همراه دارد.

وی اضافه کرد: از قشرهای مختلف مردم استان به ویژه جوانان تحصیل کرده در حوزه های مرتبط با شیلات و همچنین تعاونی‌های صیادی در سراسر استان می‌خواهیم تا در راستای فعالیت در زمینه پرورش ماهی و میگو پیشگام باشند و به فعال شدن هرچه بیشتر ظرفیت ها در این حوزه کمک کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار