۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

آیمو ابزار آنلاین جدیدی را برای تسهیل گزارش دهی راه اندازی کرد

آیمو ابزار آنلاین جدیدی را برای تسهیل گزارش دهی راه اندازی کرد
سازمان بین المللی دریانوردی آیمو (IMO) یک ابزار جدید آنلاین و رایگان را برای طراحان و متخصصان نرم افزار در راستای حمایت از تلاش‌های آن‌ها برای ایجاد سیستم‌ها جهت تبادل دیجیتالی داده‌های مرتبط توسعه داده است.
کد خبر: ۸۵۲۰۶
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، یک ابزار جدید از سوی سازمان بین المللی دریانوردی آیمو (IMO) برای طراحان و متخصصان نرم افزار توسعه داده شده است تا از تلاش‌های آن‌ها برای ایجاد سیستم‌ها جهت تبادل دیجیتالی داده‌های مرتبط بین شناور‌ها و بنادر در حین ورود و خروج کشتی، حمایت کند. این ابزار به صورت آنلاین و رایگان در دسترس قرار می‌گیرد.

این گزارش ادامه داد: تسهیل فرآیند‌های اداری بسیاری که انجام آن‌ها در هنگام ورود و خروج کشتی الزامی است، یک نشانه و عنصر مهم برای سازمان به شمار می‌آید. درحال حاضر، ابزار جدیدی که طراحان و متخصصان نرم افزار برای ایجاد سیستم‌ها جهت تبادل داده‌های مرتبط به صورت الکترونیکی استفاده می‌کنند، از سوی آیمو و به صورت رایگان در دسترس است.

ابزار جدید آیمو یک کتاب راهنمای مرجع شامل مجموعه داده‌ها و همچنین ساختمان داده و روابط بین آن‌ها است که به کشور‌های عضو کمک می‌کند تا تعهدات الزامی خود را برای ارائه گزارش دیجیتالی تشریفات و فرآیند‌های اداری به اجرا درآورند.  

لازم به ذکر است: هدف کلی کمک به آسان سازی تجارت فرامرزی و کارآمدی بیشتر زنجیرۀ لجستیکی بیش از ۱۰ میلیون تن کالایی است که سالانه از طریق دریا حمل می‌شود.

این گزارش در پایان نوشت: سازمان‌های دیگر که با تبادل الکترونیکی داده در حمل و نقل دریایی سروکار دارند، مانند سازمان جهانی گمرگ، کمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای اروپا و سازمان بین‌المللی استاندارد، ساختمان‌های داده خود را به همراه کتاب مرجع IMO ارائه داده‌اند، این اقدام در راستای ارتقای هماهنگ سازی داده‌ها انجام شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار