۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

ارتفاع موج دریا در استان بوشهر به دو متر افزایش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از تندباد‌های لحظه‌ای در سواحل استان و خلیج فارس خبر داد و گفت: با وزش شدید باد ارتفاع موج دریا به بیش از دو متر در خلیج فارس افزایش می‌یابد که به شناور‌ها به ویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی در استان بوشهر، هشدار داده می‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۰۴
ارتفاع موج دریا در استان بوشهر به دو متر افزایش می‌یابد
 
فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه هفته آینده از شنبه تا چهارشنبه رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد در سطح استان و بر روی دریا پیش بینی می‌شود اظهار داشت: طی عصر یکشنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه به سبب تقویت و تشدید بارندگی‌ها، نسبت به وقوع رعد و برق‌های شدید و وزش تند باد و در پی آن تلاطم شدید دریا هشدار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه روز‌های سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا به طور محسوسی کاهش می‌یابد افزود: در مدت یاد شده نسبت به وزش تندباد‌های لحظه‌ای با سرعتی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و در پی آن افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از دو متر هشدار داده می‌شود.  

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تأکید کرد: در مدت یاد شده از تردد شناور‌های کوچک و تفریحی در خلیج فارس خودداری شود.

شکوهی‌پور افزود: جهت وزش باد متغیر غالباً شمال شرقی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت، فردا غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و در هنگام ظهر و بعد از ظهر بر روی دریا و برخی سواحل مرکزی و جنوبی استان بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی، ارتفاع موج دریا را ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتی‌متر، فردا در هنگام وزش باد بیش از ۱۲۰ سانتی‌متر دانست و گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۴۷ بامداد، مد اول ساعت ۱۱:۰۳، جزر دوم دریا ساعت ۱۵:۳۸ و مد دوم دریا ساعت ۲۱:۴۵ خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار