۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

آخرین سکوی فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی نصب شد

سکوی ۲۴B فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با دستیابی به رکوردی جدید در فعالیت‌های دریایی پارس جنوبی، سه روز پس از نصب سومین عرشه دریایی این طرح نصب شد.
کد خبر: ۸۵۲۰۳
آخرین سکوی فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی نصب شد
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، پس از اتمام عملیات نصب سکوی اصلی فاز ۲۳ پارس جنوبی، عرشه اقماری ۲۴B نیز توسط شناور HL۵۰۰۰ بر روی جکت خود در موقعیت دریایی فاز‌های ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی قرار گرفته و نصب شد.

قائم‌مقام طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی پس از اتمام عملیات نصب این سکو با اشاره به رکورد بی‌سابقه نصب دو ابرسازه دریایی در فاصله کمتر از سه روز در خلیج‌فارس اظهار داشت: عرشه ۲۵۰۰ تنی ۲۴B بلافاصله پس از نصب سکوی ۲۳ توسط شناور HL۵۰۰۰ به موقعیت مخزنی خود منتقل شده و پس از تلاش‌های بی‌وقفه تیم‌های عملیاتی، پشتیبانی و نظارتی در بخش‌های کارفرما و پیمانکار با رعایت کلیه استاندارد‌ها و الزامات ایمنی بر روی جکت نصب شد.

علی‌اصغر صادقی درباره مشخصات سکوی ۲۴B گفت: در این سکو نیز همانند دیگر سکوی نصب شده، ۳۴ هزار اینچ – قطر عملیات لوله‌کشی و بالغ بر ۹۰ کیلومتر کابل‌کشی برق و ابزار دقیق انجام شده است.

وی ضمن اشاره به تکمیل عملیات حفاری و احداث خط لوله ٢٠ اینچ فرعی این سکو به سکوی اصلی ۲۳ گفت: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده پس از پایان عملیات هوک‌آپ و راه‌اندازی همزمان دو سازه نصب شده، عرشه اصلی ۲۳ و اقماری ۲۴B طی هفته‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

صادقی تکمیل این طرح ملی در بخش فراساحل را نتیجه استفاده از ظرفیت‌های داخلی و مشارکت مشاوران، پیمانکاران و سازندگان ایرانی اعلام کرد و افزود: با پیوستن این دو عرشه به مجموعه سکو‌های تولیدی پارس جنوبی، پرونده توسعه بخش فراساحل فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی بسته می‌شود.

بدین ترتیب با نصب دو عرشه دریایی با فاصله کوتاه سه روز، رکوردی بی‌سابقه در فعالیت‌های فراساحلی پارس جنوبی ثبت شد.

سکوی ۲۴B، آخرین ابرسازه فراساحلی ۲۵۰۰ تنی طرح توسعه فاز‌های ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی است که با اتمام عملیات راه‌اندازی، ظرفیت تولید روزانه از میدان گازی مشترک ایران و قطر را ۱۴.۲ میلیون مترمکعب گاز (معادل ۵۰۰ میلیون فوت مکعب) افزایش خواهد داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار