۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

فعالیت غیرمجاز ۲۶۰۰ شناور صیادی در آب‌های خوزستان

رئیس اتحادیه صیادی خوزستان گفت: هم اکنون ۲۶۰۰ شناور و قایق صیادی غیرمجاز در آب‌های خوزستان و شمال غرب خلیج فارس فعالیت می‌کنند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۲۰۲
فعالیت غیرمجاز ۲۶۰۰ شناور صیادی در آب‌های خوزستان
 
غلامرضا دهقانی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: عدم صدور مجوز صیادی از سال ۸۲ به بعد در خوزستان باعث کاهش بهره‌برداری از ذخایر دریایی نشده و شناور‌های بی‌هویت و غیرمجاز همچنان در آب‌های این استان جولان می‌دهند.

وی با بیان اینکه در این استان حدود سه هزار فروند شناور و قایق مجاز وجود دارند، گفت: حدود ۲۶۰۰ قایق و شناور فاقد هویت هم اقدام به صید در آب‌های این استان می‌کنند.

دهقانی ادامه داد: از سال ۸۲ به بعد مجوز صیادی در این استان صادر نشده است، یعنی در سه مرحله در سال‌های ۷۹، ۸۱ و ۸۲ مجوز‌هایی داده شد و از آن به بعد شیلات اقدام به صدور مجوز نکرده است.

به گفته رئیس اتحادیه صیادی خوزستان، وجود بیکاری و سوق دادن افراد به سمت دریا باعث شده شناور‌های غیرمجاز که ما آن‌ها را شناور‌های بی‌هویت می‌نامیم در استان اقدام به صید کنند و این با هدف شیلات که با عدم صدور مجوز قصد داشت برداشت از ذخایر آبی را کنترل کند، مغایرت دارد.

وی عنوان کرد: صیدگاه‌های خوزستان یک پنجم صیدگاه‌های استان بوشهر است و این استان با کشور‌های عراق و کویت آب‌های مشترک دارد که در آن‌ها قوانین بین‌المللی حاکم است. در مورد عراق به دلیل بی‌ثباتی مقررات به درستی اجرا نمی‌شود.

رئیس اتحادیه صیادی خوزستان با اشاره به اینکه صید قاچاق و فعالیت صیادی در زمان ممنوعیت صید همچنان در آب‌های شمال غبر خلیج فارس ادامه دارد خواستار برخورد قاطع شیلات با فعالیت شناور‌های غیرمجاز و فاقد پروانه شد.

وی گفت: ادامه این وضعیت به هیچ وجه به مصلحت نیست، چون آسیب‌های جدی به ذخایر آبزیان صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس وارد می‌کند و در آینده بسیاری از گونه‌های دریایی بر اثر صید بی رویه و غیرمجاز از بین خواهد رفت.

امسال پیش بینی شده حدود ۴۵ هزار تن آبزیان دریایی از صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار