۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

ارتباط مستقیم امکانات رفاهی کشتی با سلامت دریانوردان

تحقیقات دانشگاه کاردیف انگلیس از ۱۵۰ هزار دریانورد نشان می‌دهد که امکانات رفاهی کشتی و مرخصی‌های کوتاه مدت ارتباط مستقیم با سلامت روانی دریانوردان دارد.
کد خبر: ۸۵۲۰۱
ارتباط مستقیم امکانات رفاهی کشتی با سلامت دریانوردان
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه کاردیف انگلیس شرکت‌های حمل و نقل دریایی باید امکاناتی را برای دریانوردان فراهم کنند تا آن‌ها بتوانند از امکانات تفریحی، امکانات ورزشی، مرخصی و اینترنت رایگان  برخوردار باشند.

در این تحقیق که ۱۵۰ هزار دریانورد به صورت حضوری و یا از طریق پرسشنامه، مصاحبه حضوری، ایمیل و ... شرکت کردند دسترسی نداشتن به اینترنت و دور بودن از خانواده به مدت طولانی و پایین بودن کیفیت غذا از جمله نگرانی‌های دریانوردان به شمار می‌رود.

پرفسور "Helen Sampson" که رهبری این تحقیق و پژوهش را بر عهده دارد در این ارتباط می‌گوید براساس یافته‌های به دست آمده  از پرسشنامه‌ها رابطه مستقیمی بین امکاناتی که از طریق مالکان کشتی در اختیار دریانوردان قرار می‌گیرد و سلامتی روانی آنان وجود دارد. به ویژه دسترسی رایگان به اینترنت بهترین نوع کمکی است که به بهبود روان خدمه کشتی منجر می‌شود.

آموزش در حین کار، تعدیل قرارداد‌هایی که به سهولت کار در کشتی کمک می‌کند، ایجاد فضای مثبت توسط فرماندهان کشتی و همچنین خدمات مشاوره‌ای می‌تواند نقش بسیار خوبی در افزایش انگیزه دریانوردان داشته باشد.

وی در پایان یاد آور شده است امکاناتی که دریانوردان انتظار دارند در کشتی‌ها در اختیار آنان قرار گیرد عبارتند از: تنیس روی میز، بسکتبال و شنا، کتابخانه و DVD، کابین‌های نو و مبله، مرخصی در فواصل کوتاه، غذا‌های متنوع و با کیفیت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار