۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

هوای شهر‌های ساحلی خوزستان در شرایط ناسالم

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: هوای چند شهر ساحلی خوزستان در شرایط ناسالم قرار دارد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۲۰۰

هوای شهر‌های ساحلی خوزستان در شرایط ناسالم

شهریار عسگری در گفتگو با خبرنگار مانا از تداوم این شرایط دردو روز آینده خبر داد و افزود: هوای پنج شهر ساحلی ماهشهر، آبادان ، هندیجان، خرمشهر و شادگان برای همه گروهای سنی ناسالم است.

وی گفت: بر اساس آخرین اندازه‌گیری‌ها میزان ذرات آلاینده‌ها در هوای اهواز ۱۶۵، آبادان و خرمشهر۱۵۶ و در هوای ماهشهر ۱۵۳ میکروگرم بوده است.

واروندگی هوا (اینورژن حرارتی)، آتش زدن بقایای مزارع، فلرهای نفتی و گازی، واحدهای پتروشیمی، دودکش‌های صنایع و دود خودروها از عوامل اصلی تشدید کنندۀ آلودگی هوا در شهرهای ساحلی خوزستان هستند.

وزش شدید باد می تواند میزان آلودگی هوا را به صورت موقت کاهش دهد.  

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از شهروندان خوزستانی به خصوص مناطق ساحلی استان خواست از قرارگرفتن در فضای آزاد و تردد در خیابان‌ها خودداری کنند و در صورت قرار گرفتن در فضای آزاد از ماسک های استاندارد استفاده کنند.

مراکز درمانی مناطق ساحلی خوزستان برای پذیرش بیماران به حال آماده باش درآمدند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای از دستگاه‌های اجرایی مناطق ساحلی استان خواست تدابیر لازم را برای کاهش آسیب‌های احتمالی شهروندان به‌خصوص بیماران قلبی عروقی، کودکان و افراد مسن و حساس که در معرض آلودگی هوا و استنشاق منواکسید کربن قرار دارند بکار گیرند.

منطقه ساحلی ماهشهر قطب اصلی صنعت پتروشیمی کشور است و آلودگی هوا در این منطقه نسبت به سایر مناطق ساحلی بیشتر و مداوم تراست.  

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار