۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

ممنوعیت سفر گردشگران و زائران ایرانی به عراق

مدیرکل حج و زیارت خوزستان از ممنوعیت سفر گردشگران و زائران ایرانی به عراق از مرز‌های زمینی خوزستان، منطقه آزاد اروند و مرز دریایی خرمشهر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۱۹۹
ممنوعیت سفر گردشگران و زائران ایرانی به عراق
 
ناصر حویزاوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ممنوعیت سفر گردشگران و زائران ایرانی به دنبال تداوم ناآرامی‌ها در این کشور و به خطر افتادن احتمالی امنیت اتخاذ شده است.

وی ازسرگیری سفر کاروان‌های زیارتی و گردشگری به عراق را منوط به استقرار آرامش در این کشور و بلامانع بودن سفر از سوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان در ادامه گفت: با وجود ممنوعیت سفر گردشگران ایرانی به عراق، سفر گردشگران عراقی به ایران همچنان ادامه دارد.

حویزاوی در ادامه افزود: گردشگران و عموم اتباع عراقی می‌توانند از سوم آبان به مدت ۲ ماه بدون ویزا به ایران سفر کنند.

سفر بدون ویزای گردشگران عراقی به ایران به مدت دو ماه در پاسخ به حسن نیت مسئولان عراقی در ورود بدون ویزای زائران اربعین حسینی به این کشور اتخاذ شد.

در همین حال خانم شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی خوزستان از تداوم صادرات کالا‌های ایرانی به عراق از پایانه‌های تجاری خوزستان و منطقه آزاد اروند خبر داد.

وی گفت: با وجود برخی ناآرامی‌ها در جنوب عراق، مرز دریایی خرمشهر برای تردد شناور‌های حامل کالا به عراق همچنان به صورت شبانه روزی باز است.

عموری ابراز امیدواری کرد با بازگشت آرامش به عراق سفر تجار و گردشگران ایرانی به عراق از سرگرفته شود.

دو مرز زمینی شلمچه و چذابه و مرز دریایی خرمشهر پس از سرنگونی نظام بعثی در عراق برای تردد زائران ایران و عراق و صادرات کالا به عراق فعال و بازگشایی شدند.

عراق پس از امارات متحده عربی دومین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار