۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

افزایش ۲۶ درصدی بارگیری کالا‌های کانتینری در بندرامام

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: بارگیری محمولات کانتینری صادراتی در هفت ماهه سال جاری با ۲۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به بیش ۳۸ هزار TEU رسید.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۱۷۹

افزایش ۲۶ درصدی بارگیری کالا‌های کانتینری در بندرامام

 

به گزارش خبرنگار مانا، مهران میدری با اشاره به بارگیری ۳۸هزار  و ۴۳۹ TEU محمولات کانتینری تا پایان مهرماه جاری گفت: این محمولات صادراتی معادل ۵۵۶ هزار و ۸۳۲ تن بوده است.

وی همچنین مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالاهای کانتینری را دراین مجتمع بزرگ بندری در هفت ماهه سال جاری را در حدود ۶۰هزار TEU  برشمرد که رشدی ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

وی  بهره وری حداکثری از ظرفیت پایانه کانتینری این مجتمع بزرگ بندری به منظور تحقق شعار رونق تولید را یکی از علل موفقیت در رشد بارگیری محمولات صادراتی عنوان کرده و افزود: ارائه امکانات و تسهیلات مناسب به مشتریان کالاهای کانتینری، افزایش سرعت در انجام عملیات تخلیه و بارگیری و تلاش نیروهای عملیاتی  پایانه کانتینری این مجتمع بندری در کنار نظارت مستمر کارشناسان بندری این اداره کل را از عمده دلایل حصول این موفقیت عنوان کرد.

همجواری مجتمع بندری امام در شمال غربی خلیج فارس با مجتمع صنایع پتروشیمی، توان بالقوه‌ای را برای رشد و تقویت صادرات محمولات صنعتی فراهم کرده است.

بندر امام دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار