۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در بندر باهنر

تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در بندر باهنر
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا و همچنین افزایش ۸۰ درصدی صادرات مواد نفتی طی هفت ماه سال جاری در این بندر خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۷۶

به گزارش مانا، حمیدرضا محمدحسینی با بیان این مطلب گفت: بندر شهید باهنر از پایانه‌های دریایی مناسب در راهگذار ترانزیتی جنوب کشور برای کشورهای آسیای میانه، افغانستان، ترکمستان، آذربایجان، روسیه وعراق محسوب می‌شود.

وی افزود: دسترسی به آب‌های آزاد، اتصال به کریدور شمال-جنوب از طریق شبکه بین‌المللی جاده‌ای و آبخورمناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، بندرشهید باهنر را به یکی از مهمترین کانون‌های تجاری و راهبردی در منطقه تبدیل کرده است.

محمد حسینی به انجام لایروبی در حوضچه‌ها و تعمیرات اساسی زیر ساخت‌های بندری و دریایی در بندر شهید باهنر اشاره و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا ابتدای آبان ماه بیش از یک میلیون و 300 هزار تن کالا تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر انجام شده که رشد 14 درصدی در همسنجی با  مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به رشد 80 درصدی صادرات مواد نفتی، افزود: در هفت ماهه سال 98 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، صادرات مواد نفتی از رقم 58 هزار تن گذشت و با توجه به روند رو به رشد صادرات این نوع از کالا انتظار می‌رود تا پایان امسال افزایش رشد 100درصدی را شاهد باشیم.

محمد حسینی به تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی نیز اشاره و بیان کرد: آمارها در بخش تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی طی هفت ماه امسال  افزایش 43 درصدی و رقم 43 هزار (TEU)  را نشان می‌دهد همچنین در زمینه واردات کالاهای اساسی که عموماً برنج وحبوبات است رقمی بالغ بر  43 میلیون تن با رشد 11 درصدی را شاهد هستیم.

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر  در مورد کاپوتاژ نفتی وغیرنفتی به مقصد جزایر داخلی خلیج فارس نیز گفت: این بخش نیز با رشد 53 درصدی جابه‌جایی کالا از مرز 390 هزار تن طی هفت ماهه سال جاری گذشته مواجه است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار