۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

افزایش ۶۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار

افزایش ۶۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیر نفتی در بندر چابهار ۶۳ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۸۵۱۶۲
به گزارش مانا، بهروز آقایی بیان کرد: از ابتدای امسال تا ۱۵ آبان ماه نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ عملیات تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیر نفتی در بندر چابهار ۶۳ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار افزود: همچنین در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تخلیه و بارگیری کشتی‌های بالای هزار تن ۳۵ درصد و واردات کالای غیر‌نفتی در بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار ۲۸ درصد رشد داشته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به موقعیت جغرافیایی ممتاز و زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب بندر چابهار جهت تخلیه و بارگیری کالا ادامه داد: از ابتدای امسال ۹ کشتی حامل کالای اساسی در بندر چابهار پهلو گرفته و صادرات کالای یخچالی افغانستان، سیمان خاش و دیگر کالا‌های صادراتی کشور نیز از این بندر صورت پذیرفته است.
آقایی در ادامه از رشد چشمگیر صادرات کالای غیر‌نفتی از این بندر اقیانوسی خبر داد و اظهار کرد: تحقق این مهم نتیجه فعالیت شبانه روزی و بازاریابی گسترده تیم اقتصادی بندر چابهار بوده است.
وی خاطرنشان کرد: افزایش صادرات و واردات کالا از طریق بندر چابهار رونق محور شرق، اشتغالزایی و کاهش زمان و هزینه‌های وارده بر کالا را به همراه خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار