۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

اداره کل شیلات منطقه آزاد اروند ایجاد می‌شود

فرماندار آبادان گفت: با موافقت رئیس سازمان شیلات کشور اداره کل شیلات منطقه آزاد اروند ایجاد می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۱۶۱

اداره کل شیلات منطقه آزاد اروند ایجاد می‌شود


سیدزین العابدین موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: شرایط و موقعیت شهرهای بندری آبادان و خرمشهر ایجاب می کند یک اداره مستقل شیلات در منطقه آزاد اروند راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه صیادان در آبادان برای انجام فعالیت‌های خود به پروانه نیاز دارند تصریح کرد: اگرچه تعداد زیادی از صیادان دارای این مجوزند اما باز هم تعداد زیادی از داشتن آن بی بهره‌اند.

فرماندار آبادان با اشاره به اینکه اتحادیه‌های ما در بحث صیادی مسائل و مشکلاتی دارند یادآور شد: ۳۵۰ مجوز برای مدت سه سال توسط شورای تأمین استان برای صیادان آبادان در نظر گرفته شد و در حال حاضر نیز ۱۰۰ صیاد بدون پروانه صید داریم.

موسوی با اشاره به قرار گرفتن لنج ها و شناورها در پارکینگ در چندین ردیف آن هم در فضایی که گنجایش ندارد گفت: برای شهرستان آبادان که صیادی در آن حرف اول را می‌زند این وضعیت چندان مناسب نیست، این وضعیت سبب آزار و اذیت صیادان می شود، آنها به جای آنکه عرصۀ دریا را انتخاب کنند در حاشیه، این کار را انجام می دهند، در عراق علاوه بر اینکه خودشان کار را انجام می دهند، پیمانکار گرفته اند و لایروبی می کنند.

وی افزود: با توجه به وضعیت آبادان در مبحث صیادی باید مشکلاتش به طور جدی پیگیری شود تا شاهد کوچ صیادان به نقاط دیگر نباشیم.

فرماندار آبادان گفت: این شهرستان در بحث آبزی پروری ماهیان شور، در ابتدای کار است و باید این بخش توسعه یابد.

وی با بیان اینکه ظرفیت ایجاد اداره کل شیلات در منطقه آزاد اروند وجود دارد، افزود:  طبق قانون مناطق آزاد سازمان‌هایی که در این گونه مناطق فعالیت دارند، باید به اداره کل تبدیل شوند که در این زمینه نیز مواردی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ورزش و جوانان و چند مورد دیگر را نیز داریم، لذا با توجه به میزان فعالیت و ظرفیت موجود منطقه، لازم است اداره کل شیلات منطقه آزاد اروند ( به صورت مستقل از استان) ایجاد شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار